اصفهان مقام نخست مسابقات قوی‌ترین مردان

گلپایگان- دبیر هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان گفت: مسابقات قوی ترین مردان با حضور هشت شرکت کننده برگزار شد که شش نفر به فینال راه یافتند که از بین این شش نفر دو نفر از شهرستان اصفهان مقام برتر و یک نفر از مبارکه مقام دوم را کسب کردند.

مجتبی محمدی در حاشیه برگزاری مسابقات قوی‌ترین مردان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری مسابقات استعدادیابی و پویایی رشته‌های زیر مجموعه هیئت بدنسازی در شهرستان گلپایگان بود.

وی افزود: این مسابقات در چهار رشته ورزشی با عنوان المپیاد ورزشی اما با  لِیبل مسابقات  قهرمانی استان اصفهان در گلپایگان  برگزار شد.

دبیر هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان تاکید کرد: مسابقات مچ اندازی با ۹۶ نفر شرکت کننده از ۱۲ شهرستان‌مختلف استان اصفهان به مدت یک هفته در گلپایگان برگزار شد که شهرستان‌های لنجان، نجف‌آباد و اصفهان عناوین برتر را به دست آوردند.

وی افزود: مسابقات پرس سینه با حضور ۲۳ تیم از ۱۳ شهرستان استان اصفهان  در رده سنی نوجوانان، جوانان  و بزرگسالان برگزار شد و شهرستان لنجان، اصفهان و نجف آباد  مقام برتر را کسب کردند.

محمدی با بیان این‌که گلپایگان در مسابقات دِدلیفت( وزنه برداری) مقام آورد، خاطرنشان کرد: مسابقات ددلیفت با حضور ۱۶ ورزشکار در چهار رده سنی جوانان، نوجوان،  پیشکسوتان و بزرگسالان برگزار شد که در هر دو مسابقه به قهرمان مسابقه جوایز نقدی به مبلغ یک میلیون ریال اهدا شد.

وی با بیان این‌که شهرستان گلپایگان در رشته ورزشی قوی‌ترین مردان، ورزشکاران توانمندی دارد، ادامه داد: مسابقات  قوی‌ترین مردان در دسته – ۱۰۵ با  هشت شرکت کننده برگزار شد که شش نفر به فینال مسابقات راه یافتند.، از بین این شش نفر، دو نفر از شهرستان اصفهان مقام اول و دوم، و احمد مرادی از شهرستان مبارکه مقام سوم مسابقات را  کسب کردند، کاپ اخلاق مسابقات قویترین مردان به حمید رمضانی اهدا شد.

استقبال کم ورزشکاران گلپایگانی در مسابقات 

در ادامه حسین یارمحمدیان، دبیر هیئت بدن سازی استان اصفهان با تأکید بر توجه بیشتر در حوزه ورزش همگانی اظهار کرد: برای نخستین بار مسابقات المپیاد بدن سازی در سطح استان اصفهان در گلپایگان در چهار رشته مچ اندازی، پرس سینه، ددلیفت و قوی‌ترین مردان برگزار شد.

وی اضافه کرد: مسابقات المپیاد استانی این چهار رشته ورزشی در گلپایگان تاکنون برگزار نشده بود و فقط برگزاری این مسابقات در حد شهرستانی بوده است.

دبیر هیئت بدن سازی استان اصفهان با بیان این‌که در این مسابقات حضور ورزشکاران گلپایگان کم رنگ بود، گفت: این موضوع تلنگری به این هیئت است که علت را باید ریشه یابی کرد، قطعأ اگر این مسابقات در شهرهای دیگر برگزار می‌شد ورزشکاران و تماشاگران بیشتری استقبال می‌کردند.

یارمحمدیان با بیان اینکه هیئت بدنسازی استان اصفهان پیشتاز و یکه‌تاز هیئت های ورزشی در کشور است، تصریح کرد: هیئت بدن سازی استان اصفهان از بین ۳۱ کشور رتبه نخست ایران را کسب کرده است.

دبیر هیئت بدنسازی استان اصفهان تأکید کرد: اگر نشاط اجتماعی  در جامعه نباشد معضلات اجتماعی در جامعه گسترش می‌یابد، موضوعات اجتماعی مانند اعتیاد در اثر کم کاری فرهنگی به وجود می‌آید.

در ادامه وحید رمضانی، مسئول کمیته قوی‌ترین مردان استان اصفهان اظهار کرد: مسابقات قوی ترین مردان در دسته  -۱۰۵  با شرکت ۱۰ نفر از  باشگاه استان اصفهان در قالب المپیاد ورزشی و هیئت بدنسازی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مسابقات  ورزشکارانی از استان کرج، قم، شیراز و تهران در این مسابقات شرکت کردند، مسابقاتی که در استان اصفهان برگزار شد از لحاظ کیفیت اجرا و آیتم‌هایی که طراحی می‌شود با سطح کشوری یکسان است.

مسئول کمیته قوی‌ترین مردان و هیئت بدنسازی و پرش اندام استان اصفهان گفت: در این مسابقات دو آیتم مقدماتی و چهار آیتم در فینال بود که  حمل چمدان به وزن ۴۰ کیلوگرم  و آیتم حمل کُنده با وزن ۱۱۵ کیلوگرم و آیتم حمل گاری با وزن ۱۴۰ کیلوگرم انجام شد.

کد خبر 359977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.