بیماری اچ آی وی با ایدز متفاوت است

دهاقان – مسئول واحد مبارزه با بیماری‌ها شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان گفت: عفونت hiv یک بیماری عفونی ساده است مانند سایر بیماری‌های عفونی که قابل مدیریت و کنترل است بسیاری از مردم آن را با بیماری ایدز اشتباه می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، مجید اکبری در کمیته برنامه ریزی پیشگیری از ویروس ایدز، با بیان اینکه آزمایش اچ آی وی در تمامی واحدهای بهداشتی انجام می شود، اظهار کرد: با توجه به افزایش ابتلای hiv در زنان در سال‌های جاری، از تمام زنان باردار به صورت رایگان آزمایش تشخیص ایدز گرفته می‌شود تا در صورت ابتلا به این عفونت درمان به سرعت انجام شده.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری سل ارتباط مستقیم با ایدز دارد، آزمایشات پیشگیری از این ویروس مخرب برای بیماران مبتلا و همچنین زنان خیابانی و معتادان تزریقی توصیه می‌شود.

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌ها شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان از تزریق واکسن هپاتیت و انجام مشاوره و آزمایش در مراکز ترک اعتیاد شهرستان خبرداد و گفت: مهم‌ترین عامل پیشگیری از بیماری‌ها، آموزش است که در این راستا باید برنامه جامعی داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با همکاری آموزش و پرورش شهرستان بتوانیم ۷۰درصد از دانش آموزان مقاطع متوسطه را تحت آموزش‌های پیشگیرانه از بیماری‌های رفتاری و مهارت‌های زندگی قرار بدهیم.

اکبری عنوان کرد: مراکز مشاوره به عنوان بازوان توانمند برای آگاه سازی خانواده‌ها به ویژه زوجین از بیماری‌ها مطرح هستند.

وی، خاطرنشان کرد: در تا پایان سال گذشته تعداد ۳۷ هزار و ۶۵۰ نفر مبتلا به بیماری hiv در کشور شناسایی شدند و تا کنون حدود ۱۳  هزار و۲۹۳ نفر در کشور به علت این بیماری فوت کرده‌اند.

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌ها شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان ادامه داد: عفونت hiv یک بیماری عفونی ساده است مانند سایر بیماری‌های عفونی که قابل مدیریت و کنترل است بسیاری از مردم آن را با بیماری ایدز اشتباه می گیرند در صورتی که ایدز آخرین مرحله عفونت hiv است که در صورت تشخیص سریع و درمان به موقع بیماران  خیلی از بیماران به مرحله ایدز نمی‌رسند و طول عمر طبیعی دارند.

کد خبر 359911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.