آماده برگزاری برنامه‌های فرهنگی در باغ رضوان هستیم

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی شایسته به مردم، سازمان آرامستان ها این آمادگی را دارد که در زمینه های مختلف فرهنگی و اجرایی، اقدامات لازم را فراهم کند تا مردم بتوانند از این فضای معنوی بهره ببرند.

به گزارش ایمنا، سید رضا جعفریان با اشاره به ازدواج یک زوج جوان در آرامستان باغ رضوان اظهارکرد: وقتی این زوج جوان به این نتیجه رسیدند که خطبه آن ها بر سر مزار پدر عروس خوانده شود، سازمان از این پیشنهاد بسیار استقبال کرد، چراکه عروس و داماد این مکان را مأمن آرامش خود می دانستند و ما هم بر خود لازم دیدیم که به انتخاب آن‌ها احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه تفکر انسان‌ها در امر ازدواج بسیار مهم است، افزود: جوان‌های ما افراد متفکری هستند و به تعلقات عاطفی خود بسیار اهمیت می‌دهند و با اینکه پدر عروس، سال‌ها پیش فوت شده و در آرامستان آرمیده است این تعلق عاطفی از میان نرفته است.

به گزارش ایمنا، در این مراسم که با همکاری سازمان آرامستان‌های شهرداری برگزار شد، مقدمات لازم برای انجام هر چه بهتر و شایسته آن فراهم و در فضایی معنوی و احساسی این زوج جوان، پیمان زناشویی بستند؛ دعوت از یکی از هنرمند محبوب اصفهان "حسن اکلیلی" هم در این برنامه بر صمیمت مراسم افزود.

حسن اکلیلی، این هنرمند اصفهانی در این مراسم گفت: این ازدواج یکی از زیباترین ازدواج هایی است که شاهد آن بوده‌ام چراکه در اینجا سادگی، عشق و صمیمت این زوج را می توان به وضوح دید، در جامعه امروز، عقد و عروسی ها به صورت تجملاتی برپا می‌شود که علاوه بر آسیب‌های فرهنگی، گاهی هدف اصلی ازدواج که همان تکامل انسان و دست یافتن به آرامش است، فراموش می‌شود در صورتی که باید با رواج ازدواج آسان و بدون تجملات، جوان‌ها را برای این امر مبارک تشویق کرد.

وی با بیان اینکه در این آرامستان، انسان‌های بزرگی دفن شده‌اند و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها ارزشمند است، گفت: یاد کردن از پیشینیان و فراموش نکردن اجداد امری نیکو است و اینکه یک جوان به یاد پدر خود، مراسم ازدواجش را بر سر مزار او برگزار می‌کند، بسیار ارزشمند است و این تفکر اشتباهی است که برخی فکر کنند، فضای آرامستان با برگزاری چنین مراسم هایی منافات دارد چراکه آنچه من امروز در این صحنه دیدم سرشار از صمیمت، عشق و معنویت بود.

کد خبر 359832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.