در خصوص زاینده‌رود وعده‌ها از حرف جلوتر نرفت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: به استاندار جدید اصفهان امید دارم چراکه هم علم و هم فضلش را دارد، اما به او تاکید می کنم که درست انتخاب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان که امروز چهارشنبه-۷ آذرماه- برگزار شد، خطاب به رضایی اظهار کرد: اگر جابه‌جایی انجام می دهید آدم‌های کاری انتخاب کنید، شما را به خدا از الان به فکر انتخابات آینده نباشید یا به سفارش افراد، کسی را انتخاب نکنید؛ مگر اینکه کاری باشند من این خصوصیت را در شخصیت مهرعلیزاده دیدم.

وی تصریح کرد: البته انسان باید با اطرافیان با تجربه مشورت کند، اما باید جنبه کاری را در نظر گرفت و سعی کنید از فرصتی که خداوند در اختیار شما قرار داده به خوبی استفاده کنید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تأکید کرد: من به جز خدمت به جامعه اسلامی، انقلاب، کشور، شهر و استان که یک دهم کشور را شامل می شود و از نظر تقدیم شهدا و جانبازان و داشتن افراد نیرومند و با استعداد در کشور مطرح است، توصیه دیگری ندارم.

طباطبائی نژاد ادامه داد: چپ و راست بعد از ۴۰ سال باید عاقل شوند؛ این مسائل مربوط به فوتبال است و ما باید در راه مستقیم حق حرکت کنیم.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: امام اول شیعیان فرمودند؛ اگر کسی امری از امور مسلمانان را برعهده بگیرد و در را روی نیازمندان ببندد یا پرده جلوی خود و دیگران بکشد، همواره در لعنت خدا و عذاب الهی قرار دارد؛ این لعنت الهی همچنان برای این افراد ادامه خواهد داشت تا جاییکه از نظر خود برگردند، درها را بازکنند تا افراد به راحتی با آن‌ها تماس بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: اگر خداوند مقامی را به ما ارزانی داشته باید بدانیم که این یک امانت است که باید طبق رضایت حق آن را انجام دهیم وگرنه خیانت به امانت الهی است.

طباطبائی نژاد تأکید کرد: در همین مدت کوتاه کمتر دیدم فردی همچون مهرعلیزاده دلسوزی برای مسئله آب داشته باشد، مشکل اصفهان فقط آب است نه چیز دیگری، برخی اگر دلسوزی هم داشتند، عرضه نداشتند، نه ریاست جمهوری‌ها و نه استانداران بومی و غیربومی آن دلسوزی واقعی و احساسی که «اصفهان دارد از دست می رود» را نداشتند و حالا آن ۲۵درصد استان که کویر نیست هم در حال بیابانی شدن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد: اگر مسئولان دلسوز بودند، قدمی برمی‌داشتند نه اینکه فقط حرف بزنند، در طول ۱۴ سال گذشته غیر از حرف عملی ندیدیم و وعده‌ها از حرف جلوتر نرفت، بنا بود جایگزینی برای آب رفته زاینده رود مشخص کنند، اما نکردند و به همین دلایل درختان ۵۰ تا ۶۰ ساله اصفهان در حال خشک شدن است.

طباطبائی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد استان اصفهان کویر است، فقط حاشیه زاینده رود کویر نیست و اگر تلاش نکنیم آن هم کویر می شود، تأکید کرد: نه وزرای آب و نیرو، نه استانداران و نه ریاست جمهوری در خصوص مسئله آب اصفهان از حرف تجاوز نکردند البته عمدی نبود.

وی ادامه داد: نه دولت راست و نه دولت چپ تا کنون عنایتی به استان اصفهان نداشتند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: با اینکه ۲۵ آبان همراه با مردم اصفهان به حضور مقام معظم رهبری رسیدیم و مسئله زاینده‌رود را به صورت شخصی با ایشان مطرح کردیم که مردم اصفهان توقع دارند همان طور که برای ارومیه اجازه دادید مبلغی اختصاص یابد، برای اصفهان هم اجازه دهید، ایشان فرمودند: "می‌دانید که دولت باید از من بخواهد که نخواسته است"؛ من سخن مقام معظم رهبری را به استاندار وقت عرض کردم و ایشان قول پیگیری دادند اما خبری از دولت نشد و قدمی برای آب اصفهان برداشته نشد.

وی اظهار کرد: رییس جمهور در سفر به اصفهان برای انتخابات،‌ در میدان امام خمینی(ره) تأکید کرد که فردا آب در زاینده‌رود جاری می‌شود اما معلوم نیست منظور ایشان کدام فردا بوده است؛ اگر کشاورزان امروز از شرایط معیشتی خود ناراحت هستند و نگران شغل آینده شده‌اند به دلیل آن است که تاکنون گامی برای رفع مشکلات آن‌ها برداشته نشده است.

کد خبر 359820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.