صدا و سیما حق فوتبال اصفهان را بدهد

بی توجهی صداوسیما به اعتبار ملی ذوب‌آهن در بحث معرفی این تیم واکنش قاطع و بحق مدیرعامل این باشگاه را به همراه داشت.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، موضوع تبعیض تلویزیونی فوتبال شهرستان‌ها اتفاق جدیدی در فضای ورزش ایران نیست و سالهاست که نمایندگان پرطرفدار و قدیمی فوتبال ایران مثل سپاهان، ذوب‌آهن، تراکتورسازی، فولاد خوزستان، ملوان و چند تیم دیگر از بها دادن بیش از حد صداوسیما به دو تیم تهرانی استقلال و پرسپولیس گلایه‌مند هستند.

در حقیقت صداوسیما به بهانه وجود هواداران میلیونی دوباشگاه سرخابی که گاهی اوقات در اظهاراتشان جمعیت ۸۰ میلیونی کشورمان را هم به دو نیمه ۴۰ میلیونی برای خودشان تقسیم می‌کنند باعث شده تا فوتبال شهرستان‌ها فضای آنچنانی برای پرداختن در تلویزیون و حتی رادیو برای خودش پیدا نکند.

با این حال انتظار می‌رود که در میادین بین‌المللی این تبعیض کاهش پیدا کند و همانطور که دو تیم پرسپولیس و استقلال در زیر پرچم مقدس و سه رنگ کشورمان با تیم‌های آسیایی رقابت می‌کنند بقیه نمایندگان کشورمان هم برند فوتبال ایران هستند و باید به همان اندازه برایشان وقت اختصاص داده شود.

اما در هفته گذشته اتفاقی عجیب و جنجالی فضای ورزش ایران فوتبال لیگ برتر را تحت تاثیر قرار داد و جدا کردن ذوب‌آهن ایران از سه نماینده دیگر کشورمان باعث اعتراض شدید سعید آذری، مدیرعامل این باشگاه و رسانه‌ها شد. نام بردن از سه تیم پرسپولیس، استقلال و سایپا با پسوند ایران و استفاده از نام ذوب‌آهن بدون پسوند ایران و یا حتی اصفهان باعث دلخوری نماینده فوتبال ایران شد و سعید آذری در اقدامی قاطع و در جبران این بی مهری‌ها اجازه نداد تا دوربین‌های تلویزیونی برای تصویربرداری از بازی هفته سیزدهم ذوب‌آهن و پارس جنوبی جم وارد استادیوم فولادشهر شوند.

موضع قاطع  آذری برای دفاع از حقانیت ذوب‌آهن و نام اصفهان و ایران باعث شد تا حتی اصرارهای سازمان لیگ هم اثری بر روی این مسئله نداشته باشد و بازی ذوب‌آهن در مقابل پارس به دور از چشم بینندگان تلویزیونی برگزار شد. بعد از آن نامه رسمی ذوب‌آهنی ها به ریاست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که خواهان توضیح و عذرخواهی بابت این رفتارشان بودند منتشر شد که تا این لحظه هنوز پاسخی به آن داده نشده و حتی شایعاتی به گوش رسیده که بحث تحریم اخبار ورزشی باشگاه ذوب‌آهن هم در دستور کار قرار گرفته که اگر این مسئله صحت داشته باشد باید فاتحه ورزش ایران را خواند.

یک عذرخواهی رسمی و منطقی در همان شبی که به نام ذوب‌آهن بی احترامی صورت گرفت می‌توانست از بروز اتفاقات بعدی جلوگیری کند ولی متاسفانه این اتفاق که قبل از این هم در قالب دیگری برای ذوب‌اهن تکرار شده بود هواداران فوتبال در اصفهان را در پوشش سپاهان و ذوب‌آهن یکدل و همدل کرده است تا حق فوتبال اصفهان را از صداوسیما بگیرند.

کد خبر 359635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس RO ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
    0 3
    خیلی تحلیل بی منطقی است خیلی اخه به کجا می رسه این به قول شما جسارت آذری
  • میلاد US ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
    3 0
    بایستی در خود اصفهان حداقل از ایشون قدردانی بشه و بی شک این مسئله دیر یا زود در بقیه استانها هم نهادینه میشه که در این صورت تلوزیون کلاهش رو قاضی میکنه
  • احمد ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    1 0
    باید نوعی همدلی و تعامل در سطح ورزش استان صورت گیرد تا با انجام یک وحدت رویه بتوانیم ، نه تنها حق فوتبال اصفهان، بلکه حق ورزش استان را مطالبه کنیم، البته این مسیر قطعاً هموار نخواهد بود، ولی تحقق این امر به صبر و استقامت بالایی نیاز دارد.