آذری در گرفتن حق استانش قاطع است

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: صدا سیما می توانست بیانیه ای دهد که این اتفاق سهوی بوده و مردم خوب استان اصفهان که مردم منطقی هستند قبول می کردند. اما وقتی روی این موضوع سکوت می شود، شرایط روحی را بدتر می کند و آدم احساس می کند صداو سیما بین استان ها تفاوت می گذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا علیرضا منصوریان درکنفرانس بعد از بازی تیمش با پارس جنوبی جم اظهار کرد: این برد را به مهدی تارتار و تیمش که زحمت کشیدند و توانستند در نیمه دوم از گلی که به ثمر رسانده بودند دفاع کنند تبریک می گویم. به نظر من نحوه گل زدن اهمیتی ندارد مهم این است که تیم به گل برسد حالا به هرنحوی که می خواهد باشد.

وی در خصوص تغییراتی که در ذوب آهن باید ایجاد شود تصریح کرد: ابتدا باید تیم از لحاظ روحی تقویت شود، تیم دچار فشار روحی است که سنگینی می کند. در نیمه اول اصلا خوب نبودیم و علتش همین مشکل روحی بود که بازیکنان داشتند و انگار بار سنگینی روی دوششان است. تیم ما مثل این بود که می خواهد نفس عمیقی بکشد و در این نفس عمیق یک فریاد احتیاج دارد تا بتواند نفس بگیرد و کمی از آن فشار خارج شود.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان افزود: باید ابتدا از این فشار روحی رهایی پیدا کنیم و درگام دوم به همگامی هواداران که در خانه هستند احتیاج داریم، یعنی باید این را به هوادان انتقال بدهیم که اگر تیم می بازد همه می بازیم و اگر پیروز می شویم اینطور نیست که تیم من برنده شدم چرا که در ذوب آهن منی وجود نخواهد داشت و ما هستیم که از هواداران، مجموعه ذوب آهن و چهارده هزار کارگر زحمت کش تشکیل شده ایم.

منصوریان ادامه داد: اگر مثل امروز اتفاقی بیفتد و پنالتی شود وظیفه مان این است که به بازی برگردیم اما در کل باید تغییراتی در حوزه روحی و روانی انجام گیرد که قطعا این اتفاق خواهد افتاد و بعد از آن می توان روش تاکتیکی را با بازیکنان دیکته کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که ما با بازیکنان موجود پیش میرویم و نیروی جوانمان خیلی خوب است، خاطرنشان کرد: در این چند روزی که به مجموعه ذوب آهن اضافه شده ام جوانان بسیار خوبی در اختیار تیم قرار گرفته است. تا هفته پانزدهم نقاط ضعف و قوت تیم را پیدا می کنیم و در این مسیر از تجربه مجموعه ذوب آهن که در این چندسال کار کرده اند کمک می گیریم. نباید تمرکزمان را روی بازیکن گرفتن یا نگرفتن بگذاریم بلکه باید حواسمان به بازی های پیش رو باشد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در رابطه با اینکه بازی با پرسپولیس را تهدید می دانند یا فرصت؟ گفت: دیگر در فضایی نیستیم که بخواهیم روی دیگر رقیبانمان در بالا یا پایین جدول تمرکز کنیم. امروز تمام تمرکزمان صرفا روی بازی با پارس جنوبی بود و بازی بعدی که با فولاد داریم همانقدر برایمان مهم است که بازی با پرسپولیس مهم است.

منصوریان اضافه کرد: امروز در شرایطی نیستیم که بخواهیم بگوییم نقطه عطفمان را از چه بازی پیدا کنیم، ما مثل دانش آموزی هستیم که خرداد را از دست داده، درحال حاضر در شهریوری سخت هستیم و قصد داریم نقطه عطفمان را در زمین و باشگاه خودمان پیداکنیم و آن نقطه وحدت و همدلی است.

وی تصریح کرد: تجربه سال ها بازیکن بودن من نشان می دهد که صرفا جمع کردن یک تیم ایده آل نمی تواند خیلی عملی برای موفقیت باشد، شما می توانید با پنجاه درصد ستاره و پنجاه درصد نیروی کارگر متحد به آن نقطه عطف برسید. بازی با فولاد را پیش رو داریم که بسیار مهم است و باید نقطه عطفمان را قبل از بازی با پرسپولیس در مقابل فولاد به دست آوریم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن ادامه داد: وقتی بازیکن بزرگ من داخل زمین اشتباه فردی می کند نشان می دهد او هم یک فشاری را دارد تحمل می کند که این فشار ناخواسته وارده تیم می شود. ذوب آهن درسال های گذشته یک تیم متحد بوده و این اتحاد شاید تجربه چنین اتفاقات سختی را نداشته است.

منصوریان اظهار کرد: شاید اتفاق هایی که در نیم فصل اول برای ذوب آهن افتاده روحی تیم را بر هم زده و بازیکنان بزرگ هم ضریب اشتباهاتشان بالارفته است، وقتی بازیکنان بعد از پایان نیمه اول به رختکن می آیند و شرایط کارمان را تغییر می دهیم به خود باوری می رسند و نیمه دوم را خوب شروع می کنند اما تازه باید دوندگی کنی تابتوانی بازی را مساوی کنی. در مجموع باید از بازی با فولاد و تمرین بعدی تیم با بازیکنان خیلی راحت و روراست صحبت کنیم ،کار را در این شهریور سخت فشرده تر انجام دهیم تا از بازی های دیگر سربلند بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه ما بازی پلی آف حساس در لیگ قهرمانان آسیا داریم تصریح کرد: یک بازی با برنده تیم غرب آسیا است، بازی بعد آن باید مهمان الغرافه باشیم و با توجه به اینکه زمان کم است خیلی سریع باید تیم را به شرایط ایده آل برسانیم. اگر از این پلی آف ها رهایی پیدا کنیم و با تمرکزی که بچه ها روی بازی ها می گذارند از این صخره رد شویم گروهمان به لحاظ اسمی روی برگه آسان است.

سرمربی تیم فوتبل ذوب آهن ادامه افزود: درحال حاضر تمرکزی روی بازی های لیگ قهرمانان آسیا نداریم و همه حواسمان به سه بازی آینده در لیگ برتر است. آنجا ۵۲ روز وقت دارم که شاکله تیم را تغییرات کلی دهم تا احساس نباختن درتیم کامل شکل بگیرد و بازیکنان بدانند بازی ۹۰ دقیقه به علاوه وقت های اضافه است. آن ها نباید احساس کنند که اگر یک گل خوردند تمام استادیوم رو سرشان هوار است، این موضوع را خیلی راحت می شود با این بازیکنان و بزرگ تر هایی که تیم دارد به شرایط ایده آل برگرداند.

منصوریان درخصوص حواشی به وجود آمده بین صدا وسیما و باشگاه ذوب آهن تاکید: دیروز که کنفرانسم را آغاز کردم مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن به من اطلاع دادند و گفتند که لوگوی صدا سیما نباید باشد و من گفتم امیدوارم امسال و دوسال پیش این اتفاق سهوی بوده باشد. خیلی راحت می شد این موضوع را حل کرد، صدا سیما می توانست بیانیه ای دهد که این اتفاق سهوی بوده و مردم خوب استان اصفهان که مردم منطقی هستند قبول می کردند. اما وقتی روی این موضوع سکوت می شود، شرایط روحی را بدتر می کند و آدم احساس می کند صداو سیما بین استان ها تفاوت می گذارد.

وی ادامه داد: فرقی نمی کند که تیم ها در چه استانی هستن مهم آن پرچم ایران است که روی پیراهن تیم ها وجود دارد. به یاد دارم که سال ها پیش نفت در مسابقات آسیایی حضور داشت همه تیم های کشور اوت شدند و امید مهدی تاج به تیم ما بود که الاهلی عربستان راشکست دهیم، وقتی بازی را بردیم مهدی تاج خیلی خوشحال شد که تیم ما توانست سهمیه ایران را بالا ببرد ولی تا جایی که من می دانم سعید آذری در گرفتن حق استانش قاطع است.

کد خبر 359570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.