نوروزی: برج های کبوتر به مراکز فرهنگی تبدیل شود

شهردار اصفهان گفت: تمامی برج های کبوتر می‌تواند تغییر کاربری داده و به یک مرکز فرهنگی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در آیین افتتاح کافه برج آذربهرام در جمع شهروندان ضمن تبریک "روز اصفهان" اظهار کرد: امسال برای نکوداشت این روز میزبان تعدادی از مقامات خارجی و نمایندگان شهرهای خواهر خوانده اصفهان بودیم؛ آنها طی بازدید از شهر، «از اصفهان به عنوان بهشت یاد کردند؛» این تعریف می‌تواند افتخار بزرگی برای اصفهان و شهروندان آن باشد.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم روز اصفهان را در تقویم ملی ثبت کنیم، ادامه داد: به مناسبت روز اصفهان، برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف شهر تدارک دیده شده است، امشب نیز به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) تصمیم گرفتیم برنامه‌ای شاد را در سالن پیروزی برگزار کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به مرمت برج کبوتر آذربهرام خاطرنشان کرد: با توجه به رشد عمرانی شهرها، ایجاد و مرمت این نوع مجموعه‌های تاریخی ضروری است و می توان از ظرفیت برج های کبوتر برای اجرای برنامه های فرهنگی هنری استفاده کرد.

نوروزی با بیان اینکه منطقه ١٠ شهرداری اصفهان رتبه دو امکانات فرهنگی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد:  برج کبوتر در این منطقه می‌تواند زمینه‌ای برای بازدید گردشگران خارجی باشد و مانند مابقی ابنیه‌های تاریخی اصفهان در اولویت بازدید قرار گیرد، در اینجاست که سطح فرهنگی این منطقه نیز از لحاظ بین المللی افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد تمامی برج های کبوتر می‌تواند به این صورت تغییر کاربری داده و به یک مرکز فرهنگی تبدیل شود.

کد خبر 359533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.