روحیه بسیجی و مدیریت انقلابی گره گشای مشکلات کشور است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:اگر می‌خواهیم اقتصاد را سامان دهیم باید به فکر تسرّی تفکر بسیجی و روحیه انقلابی و مدیریت جهادی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج و هفته وحدت، اظهار کرد: تقارن هفته بسیج با هفته وحدت می تواند اتفاق بسیار مهمی برای اتحاد و انسجام ملی در برابر زیاده خواهی های دشمنان نظام باشد، دشمنانی که برای ۴۰ سالگی این انقلاب نقشه ها کشیده اند، اما به فضل الهی و به برکت خون پاک شهدا، خواب شوم این دشمنان تعبیر نخواهد شد و نقشه های آنها نقش بر آب خواهد شد.

وی یکی از نیازهای مهم امروز کشور را ایستادگی بر اصول انقلاب اسلامی دانست و افزود: اصول انقلاب اسلامی همان مبانی و شاخص های مطرح شده در بیانات و وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل عظیم الشأن و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: داشتن بصیرت سیاسی یکی دیگر از نیازهای ضروری به ویژه در بین خواص و نخبگان جامعه است، چرا که نبود بصیرت باعث می شود  انسان مجذوب چیزهایی شود که واقعا جاذبه ندارند.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم عده ای مجذوب آمریکا هستند در حالی که این مجذوبیت کاذب و دروغین است، این عده فکر می کنند که آمریکا می تواند مشکلات ملّت ایران را رفع کند؛ در حالی که آمریکا خود دچار بحران های مختلف اقتصادی، بین‌المللی، سیاسی و اخلاقی  است.

سرافراز اضافه کرد: هزینه‌های سنگین نظامی گری آمریکا، موجب شده اکنون این کشور بیش از ۱۶ تریلیون دلار بدهی داشته باشد و برآورد می‌شود در چند سال آینده، این رقم به بالای ۲۰ تریلیون دلار برسد و در حال حاضر با ۸۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه مواجه است.

وی عنوان کرد: امروز قرض‌های دولت آمریکا تقریباً نزدیک به تولید ناخالص کلّ آمریکا است و همه این ها نشانه‌ بحران است.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: حال باید سوال کرد آیا آن کسانی که مجذوب آمریکا هستند، معنی این سخنان را می فهمند؟ آنچه که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تأکید دارند و نیاز امروز جامعه ما به ویژه مدیران و کارگزاران نظام اسلامی است، داشتن روحیه انقلابی و تفکر بسیجی است.

وی با بیان اینکه روحیه انقلابی و تفکر بسیجی می تواند مشکلات کشور را رفع کند، گفت: روحیه انقلابی از منظر مقام معظم رهبری دارای همه خصلت‌هایی است که برای رفع مشکلات کنونی و آینده کشور لازم به نظر می‌رسد.

سرافراز افزود: بسیج در شرایط امروز سه وظیفه بسیار مهم را بر عهده دارد، نخست مبارزه با نفوذ، دوم مبارزه با آسیب های اجتماعی و در نهایت کمک برای تحقق افتصاد مقاومتی، چراکه امروز دشمن در هرسه عرصه بسیار فعال است.

وی تصریح کرد: امروز دشمن نفوذ خود را در تمام عرصه ها به خصوص در عرصه رسانه ها و مسئولان پیگیری می کند و از سوی دیگر در صدد آلوده کردن جامعه به فساد، اعتیاد، بی بند و باری و لاابالی گری و سایر آسیب های اجتماعی است.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: دشمن نمی خواهد کشور در عرصه های اقتصادی روی پای خود بایستد از این رو یکی از تهدیدات نرم دشمنان انقلاب اسلامی پروژه و پروسه نفوذ در عرصه‌های اعتقادی، فرهنگی، علمی و غیره است، که از طریق رسوخ در مراکز حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی، اجتماعی و... صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بسیج با توجه به گستردگی حوزه کاری و فراگیری اقشار مختلف از توانایی بالایی در مقابله با بخشی از جنگ نرم دشمن برخوردار است و یکی از بسترهای نفوذ دشمن در ساختارهای ایران، ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی در اذهان و باورهای مردم، نخبگان و جوانان است.

سرافراز عنوان کرد: از این منظر بسیج با کمک و مساعدت به قوای حکومت و سایر نهادهای کشور باید در پر کردن خلاءهای فرهنگی و اقتصادی که باعث ایجاد تلقی ناکارآمدی نظام دینی می‌شود به ایفای نقش جدی بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند: علاج مشکلات کشور را (چه مشکلات اقتصادی، چه مشکلات سیاسی) بیرون از این مرزها نمی‌شود پیدا کرد، از این رو باید به ظرفیت های داخلی و داشته ها و توانمندی های خودمان تکیه کنیم.

امام جمعه فولادشهر متذکر شد: دولت باید در عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی توجه و اهتمام جدی داشته باشد، چراکه با حرف و شعار نمی شود به نتیجه ای دست پیدا کرد.

وی یادآور شد: سال ۹۷ هم رفته رفته رو به پایان بوده، اما هنوز افکار عمومی منتظر است تا مدیریتی از جنس جهادی و انقلابی مشاهده کند و یا لااقل چند گرهی از معضلات و مشکلات اقتصادی را در متن جامعه و کف زندگی خود باز شده ببیند.

سرافراز افزود: آنچه دغدغه جدی اقشار مختلف جامعه است و به عبارتی ذائقه مردم را تلخ کرده است، فاصله گرفتن برخی مسئولان پرمدعا، از مطالبات و منویات مقام معظم رهبری است که البته این مهم  مطالبات مردم است.

وی تصریح کرد: کافی است یک‌بار دیگر فهرست مطالبات و هشدارهای اکید مقام معظم رهبری را در سال های اخیر به‌ویژه در حوزه «اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی و حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی» مرور کرده و آنگاه به‌وسیله آن عملکرد و مواضع و اقدامات مسئولان نظام را صادقانه و منصفانه محک بزنیم تا معلوم شود کدامین خواص و یا مدیر و مسئول با محوریت نظام و انقلاب همراه و در صدد رفع نیازها و رفع مشکلات جامعه، گوش به فرمان رهبرمعظم انقلاب بوده‌اند.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه امروز اگر از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنیم الزاماً‌ با فرهنگ بسیجی و مدیریت جهادی امکان‌پذیر است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم اقتصاد را سامان دهیم باید به فکر تسرّی تفکر بسیجی و روحیه انقلابی و مدیریت جهادی باشیم چون علت همه این معضلات فقدان این تفکر و روحیه و مدیریت در سیستم اقتصادی کشور است.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ و صیانت از انقلاب و تقویّت شجره‌ طیّبه ولایت فقیه و مقابله با چالش‌ها و تهدیدات و نگرانی‌ها، بازگشت به فرهنگ بسیجی و تکیه بر مبانی و مؤلفه‌های بسیجی و حضور همه اقشار بسیجی در عرصه‌های جهادی و در عرصه ‌های گوناگون است.

کد خبر 359436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.