جولان اسب ها در میدان چوگان نقش جهان

مسابقات چوگان نکوداشت روز اصفهان، با استقبال پر شور مردم اصفهان و حضور شهردار اصفهان در میدان نقش جهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در افتتاحیه روز نکوداشت اصفهان سه تیم هیئت چوگان استان اصفهان، شهرستان برخوار و شهرستان اصفهان در میدان تاریخی نقش جهان با پرتاب توپ چوگان توسط شهردار اصفهان رقابت خود را شروع کردند.

قدرت الله نوروزی در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری این مسابقات در میدان نقش جهان اظهار کرد: اگر چه تیم های داخلی در این مسابقه چند جانبه حضور داشتند ولی از مهمانان خارجی برای بازدید آن دعوت به عمل آمد که خوشبختانه استقبال خوبی شد.

شهردار اصفهان در خصوص تاثیر برگزاری این گونه برنامه ها در جامعه تصریح کرد: چوگان به عنوان یکی از بازی های سنتی و تاریخی منحصر به فرد ایران است و تلاش می کنیم که با انجام چنین برنامه هایی بتوانیم مسیری را ایجاد کنیم تا این ورزش احیا شود.

رییس هیئت چوگان استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: استقبال مردم خوب بوده است. با توجه به اینکه چوگان یک ورزش حماسی است امیدواریم بتوانیم در روزهای آینده حضور پررنگ‌تر مردم را شاهد باشیم و اصفهان بتواند جایگاه و خواستگاه خود را در عرصه جهانی به عنوان شهر زادگاه چوگان داشته باشد.

وی ادامه داد: هر چند چوگان بیش از صد سال است در میدان نقش جهان انجام نشده است ولی برگزاری مناسبتی چنین مسابقات نمادینی می تواند باعث شود چوگان به جایگاه واقعی خود برسد، البته این ورزش نیاز به زیر ساخت های خاصی دارد و امیدواریم بتوانیم این زیر ساخت ها را فراهم کنیم تا مسابقات جهانی چوگان در اصفهان برگزار شود.

جعفری خاطر نشان کرد: امیدواریم با حمایت های خوب مسئولان کشوری و استانی بتوانیم این زیر ساخت‌ها را فراهم کنیم و به امید روزی هستیم که فدراسیون جهانی چوگان در این میدان ایجاد شود و این مسابقات، مطلوب و در سطح جهانی برگزار شود.

رییس هیئت چوگان استان اصفهان اضافه کرد: بیش از ۱۰ هزار بیت در مورد چوگان در اشعار شاعران فارسی است و این نشان اهمیت این ورزش تاریخی باستانی است.

کد خبر 359426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.