اضافه‌وزن، بلای جان شهرضایی‌ها

شهرضا – رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: چاقی و اضافه وزن و تحرک بدنی کم، باعث افزایش مشکلات جسمی شهرضایی‌ها مانند ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الله تنهایی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، اظهار کرد: با مهار بیماری‌های وگیردار، مهمترین عامل مرگ و میر افراد در جهان و از آن جمله در ایران، ابتلا به بیماری‌های غیرواگیردار مانند دیابت و آسم و بیماری‌های کلیوی است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۹ تا ۲۵ آبان‌ماه به عنوان  هفته اطلاع رسانی دیابت ادامه داد: یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های غیرواگیردار دیابت است که متأسفانه تا زمان ابتلا و وضعیت حاد بیماری، به آن توجه نمی‌شود، این در حالی است که این بیماری قابل پیشگیری بوده و عوارض آن را می‌توان کاهش داد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه ۳۰ درصد از جمعیت بزرگسال کشور مبتلا به دیابت هستند، خاطرنشان کرد: جمعیت بیش از ۳۰ سال در شهرضا ۴۱ هزار نفر هستند که برای سنجش سلامت و میزان ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر ماند دیابت و بیماری کلیوی، در طرح ایراپن غربالگری می‌شوند.

تنهایی با بیان اینکه شاخص سنجش دیابت در استان اصفهان ۱۲ درصد است، تصریح کرد: شش درصد از جمعیت ۴۱ هزار نفری جامعه هدف در شهرضا درخصوص این بیماری غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه از هر دو فرد مبتلا به دیابت یک نفر از بیماری خود بی‌اطلاع است، خاطرنشان کرد: امکانات مناسب تشخیصی در شهرستان ایجاد شده و شهروندان می‌تواند با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت و با کمترین هزینه، از سلامت خود مطمئن شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه وضعیت تحرک بدنی مردم این شهرستان مناسب نیست، اظهار کرد: چاقی و اضافه وزن و تحرک بدنی کم، باعث افزایش مشکلات جسمی شهرضایی‌ها مانند ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر شده است.

تنهایی با تأکید بر ضرورت آموزش رستوران‌داران این شهرستان درخصوص استفاده از روغن‌های خوراکی، اظهار کرد: لازم است آموزش‌های دوره‌ای برای کاهش میزان مصرف نمک و چربی برای این صنف، برگزار شود.

وی اضافه کرد: نوشابه‌های گازدار از مهمترین تهدیدات سلامتی افراد هستند که با افزایش قندخون باعث ابتلا به بیماری می‌شوند، استفاده از شربت‌های سنتی جایگزین مناسبی برای نوشابه‌ها هستند.

کد خبر 359288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.