حفظ منافع ملی و انسجام از مولفه های بسیج است

رییس سازمان بسیج مستضعفین یکی از مولفه های این نهاد را حفظ منافع ملی و انسجام قاطبه مردم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، سردار «غلامحسین غیب پرور» درجلسه علنی امروز چهارشنبه- ۳۰ آبان- مجلس به مناسبت هفته بسیج  اظهار کرد: در یک سال گذشته هشت هزار طرح محرومیت زدایی در کشور اجرا شده است. نزدیک به ۱۵۲ هزار رده بسیج در کشور وجود دارد و باید گفت ما بزرگ‌ترین و گسترده ترین شبکه مردمی هستیم.

سردار غیب پرور به نقش بسیج در موضوعات دفاعی و امنیتی کشور اشاره کرد و گفت: مگر می شود بسیج نسبت به موضوعات دفاعی و امنیتی بی توجه باشد، امروز هزار و ۹۲۰ گردان بیت المقدس بسیج داریم که وظیفه کمک به امنیت جامعه را در کنار نیروی انتظامی دارند و در ایجاد هم افزایی نقش موثری دارند.

وی افزود: ۲۲ طرح کلان در آینده ای نزدیک توسط بسیج دنبال می شود که از جمله آن می توان به شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی و طرح های جهادی بسیج برای توسعه نیروگاه های خورشیدی اشاره کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: بسیج می تواند در حل معضلات کشور قوی و محکم وارد شود، دبیر شورای عالی امنیت ملی از من پرسید که چرا چند نامه به دولت ارسال کردید، من گفتم بسیج به آنچه می گوید معتقد است و اعتقاد ما این است که در هر عرصه ای می توانیم ورود کنیم.

سردار غیب پرور ادامه داد: حدود دو سال است که دورانی در بسیج شروع شده که این دوران به تأسی از فرمانده معظم کل قوا به عنوان دوران اعتلای بسیج نامگذاری شده است.

وی با بیان این که اعتلای بسیج، رشد و شکوفایی و قدکشیدن بسیج را دارد، یادآورشد: باید مسائل مورد نیاز انقلاب و جامعه را کشف کنیم و برنامه ریزی انجام دهیم، بسیج شجره طیبه و مبارکی است که متعلق به انقلاب اسلامی است.

هر کسی که دلداده نظام و رهبری است، بسیجی محسوب می شود

رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: هر کسی که دلداده نظام و رهبری است، بسیجی محسوب می شود حتی اگر کارت و پرونده ای هم در بسیج نداشته باشد، چرا که میزان و محک، دلدادگی به اصول انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، راه مبارک شهیدان و منافع ملی است و در این تعریف خوشحالیم که بگوییم ۸۰ میلیون بسیجی در کشور وجود دارد.

سردار غیب پرور اظهار کرد: بسیج در محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، حوزه های فرهنگی و اجتماعی به ویژه کاهش آسیب های اجتماعی، علم و فناوری، کمک به زیرساخت ها و حوزه امنیتی و دفاعی فعالیت دارد.

وی همچنین گفت: سازمان بسیج مستضعفین در یک سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر را برای اشتغال ، آموزش و توانمند کرد و در این مسیر ، بابی در مهارت افزایی درست شد که افراد به ویژه در مهارت های نو و جدید صاحب فن و حرفه شدند.

وی اظهار کرد: ۲۵ هزار طرح خرد و خانگی با اشتغال ۵۰ هزار نفر صورت گرفت، همچنین هشت هزار طرح کوچک محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور توسط قاطبه بسیجیان اجرا شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین یکی از برکات انقلاب اسلامی را تشکیل اردوهای جهادی ذکر کرد و گفت: این اردوها به واقع معجزه می کنند، جوانان بی ادعای بی هیاهو در اقصی نقاط کشور اقداماتی را انجام می دهند که هیچ دستگاه اجرایی نمی تواند چنین اقداماتی را انجام دهد.

غیب پرور یادآور شد: در برخی مناطق نیروهای جهادی چندین ساعت باید با خودروهای سنگین مانند مناطق دورافتاده و حاشیه ای دزفول رانندگی کنند تا به منطقه محروم و دورافتاده برسند. بچه های بسیج در این مناطق اقداماتی را انجام داده اند که در طول ۴۰ سال گذشته و پیش از انقلاب بی سابقه بوده است.

وی به حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این حادثه باید به عواطف و احساسات دینی خوب مردم درود فرستاد که چگونه پس از وقوع این حادثه یک خیزش عمومی اتفاق افتاد و اگر این حادثه را با آتش سوزی در کالیفرنیا مقایسه کنیم، در می یابیم که مردم چه کردند.

غیب پرور ادامه داد: ۱۵ هزار نیروی جهادی و کادر نیروی سپاه با ایجاد ۳۹ قرارگاه، در ۳۰۰ روستا، ۷ هزار کانکس مستقر کردند و ۸ هزار و ۳۰۰ کانکس نیز از کانکس های ساخت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) توسط نیروهای بسیج در منطقه نصب شد، همچنین از ۱۳۰۰ واحد مسکونی که تعهد سازمان بسیج مستضعفین بوده است، ۷۰۰ واحد تحویل مردم شده است.

وی یادآورشد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز با توجه به اینکه در محصولات باغی و زراعی، پرتی بالایی وجود دارد، یکی از نقاطی که لازم بود بسیج به این حوزه وارد شود بخش کشاورزی بود و با ورود بسیج ۴۳۵ قطب کشاورزی شهرستانی شناسایی و در کنار این ایجاد صندوق های قرض الحسنه مردم یار با سرمایه مردمی ایجاد شد.

مجلس منابع مالی لازم را به بسیج تزریق کند

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در بحث تولیدات هنری در یک سال گذشته حدود ۳۰۰ فیلم و مستند تولید شد و در هفته آینده نیز جشنواره فیلم مقاومت برای پخش این آثار برگزار می شود، در این جشنواره صدها اثر هنری از کشورهای مختلف از جمله قاره اروپا، آمریکای لاتین، روسیه و شرق آسیا ارسال شده، از طرفی دیگر ۹۰ هزار آلبوم شهدا، ۳ هزار دقیقه انیمیشن و ۱۵۰ عنوان کتاب تهیه شده است.

غیب پرور افزود: همچنین در این عرصه جشنواره های فیلم مقاومت، تئاتر و آثار مختلف هنری مانند باروت خیس تهیه شده است که در بحث جشنواره باروت خیس باید گفت که ۱۱ کشور در رأی گیری منحوس ترین چهره دنیا شرکت کرده و حدود ۳ میلیون نفر از مردم منطقه در این عرصه مشارکت داشته اند.

وی ادامه داد: تاکنون سازمان بسیج مستضعفین اقدامات قابل قبولی برای حدود ۷ هزار و ۶۶۰ مسجد صورت داده که کانون های فرهنگی مساجد، هیئت های امنا و ائمه جمعه بخشی از این اقدامات است از طرفی دیگر در یک سال گذشته حدود ۱۱ هزار یادواره شهدا برگزار شده و طبق برنامه ریزی ها ۴ کنگره نیز تا پایان سال برگزار خواهد شد.

وی افزود: براساس آمارها حدود ۶ میلیون نفر به عنوان مسافران مناطق دفاع مقدس در قالب کاروان های راهیان نور به این مناطق اعزام شدند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین یکی دیگر از اقدامات این سازمان را کمک به ورزش همگانی اعلام کرد و یادآور شد: در این عرصه حدود ۳۵۴ پایگاه استعدادیابی توسط سازمان ایجاد شده، همچنین حدود ۱۹۹ هزار حلقه تربیتی صالحین در کل کشور تشکیل شده که قطعا این یکی از افتخارات سازمان بسیج است.

سردار غیب پرور ادامه داد: طرح حقوق از کودکان و طرح حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست از دیگر اقدامات سازمان بسیج است. آنچه از نمایندگان ملت و دولت انتظار می رود، رفع موانع فعالیت بسیج است تا بتوان در عرصه های مختلف برای پیشرفت کشور وارد عمل شد، لذا تقاضا می شود در بودجه سال ۹۸ به بسیج کمک و در احکام صادره منابع مالی به بسیج تزریق شود تا مشکل مالی گریبان بسیج را در فعالیت ها نگیرد.

کد خبر 359242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.