۱۵ درصد شارژ "من کارت‌ها" از طریق دستگاه‌های خودشارژ

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: با گذشت دو ماه از زمان اجرای طرح نصب دستگاه‌های الکترونیکی شارژ "من کارت"، شاهد استفاده ۱۵ درصدی شهروندان از این دستگاه‌ها برای شارژ من کارت‌های خود و استفاده از مشوق آن هستیم.

به گزارش ایمنا، محمد جواد رجائیان با بیان اینکه طرح شارژ تشویقی "من کارت" برای شهروندانی که از شارژ الکترونیکی و بدون دخالت عوامل انسانی، استفاده می‌کنند از اول مهرماه ۹۷ و با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر، به مدت شش ماه تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در این مدت شهروندان استقبال خوبی از طرح داشته و در اکثر باجه‌هایی که شارژ "من کارت” را به صورت حضوری انجام می‌دهند دستگاه شارژ الکترونیک "من کارت" نصب و همچنین برای تمام ایستگاه‌های قطارشهری در دو سوی مسیر رفت و برگشت، این دستگاه‌ها نصب شده است.

رجائیان ادامه داد: در حال حاضر با گذشت دو ماه از اجرای طرح، طبق اطلاعات دریافتی، نسبت شارژ الکترونیکی به کل شارژ روزانه‌ای که شهروندان انجام می‌دهند به ۱۵ درصد رسیده است که نشان‌دهنده ارتباط شهروندان با طرح است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: طی یکی، دو ماه آینده در برخی ایستگاه‌های پرتردد اتوبوس، مثل پایانه‌ها و ایستگاه‌هایی دورافتاده با توجه به درخواست شهروندان، دستگاه شارژ الکترونیک "من کارت" نصب خواهد شد.

وی در خصوص شارژ غیرحضوری الیت توسط پیام‌رسان گپ، گفت: به منظور گسترش دسترسی به شارژ الیت، چندین روش پیش‌بینی شده است. در روش دریافت نقدی شارژ الیت توسط پارکبان‌ها، با توجه به اعتراضات برخی شهروندان، چند ماهی است که این موضوع متوقف شده و در این خصوص بر روی دستگاه‌هایی که در اختیار پارکبان‌ها قرار دارد امکانی برقرار شده است تا شهروندان بتوانند هم از طریق کارت بانکی و هم "من کارت"، شارژ الیت را پرداخت کنند.

رجائیان خاطرنشان کرد: در روش‌های غیرحضوری شارژ الیت، علاوه بر اینکه این کار از قبل از طریق وب سایت اطلاع‌رسانی شرکت الیت انجام می‌شد، اخیراٌ با توافقی که با پیام‌رسان گپ شده است و این پیام‌رسان یکی از دو پیام‌رسان بومی منتخب مورد تأیید وزارت ارتباطات می‌باشد، سرویس الکترونیک فراهم شده است تا از این طریق شهروندان بتوانند هم شارژ الیت و هم بلیت تک سفره مترو را از طریق این پیام‌رسان انجام بدهند.

کد خبر 359224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.