اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی از مهمترین برنامه‌های هفته بسیج

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان با اشاره به مهمترین برنامه‌های هفته بسیج، انجام ۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی در سطح استان را یکی از مهمترین برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا در نشست خبری با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی بسیج برقراری امنیت پایدار، محرومیت زدایی و خدمت‌رسانی، آموزش و کمک به مردم است بیان کرد: اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و حاشیه شهرها در داخل و خارج استان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج است که در این راستا ۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در سطح استان اجرا می شود.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در رابطه با برنامه‌های پیش‌رو در هفته بسیج  اظهار کرد: گشت محله محور در راستای برقراری امنیت پایدار و کمک به نیروی انتظامی و جلوگیری از سرقت با حمایت دستگاه قضایی یکی از برنامه‌ها در هفته بسیج است که نخستین مرحله آن در نخستین روز آذرماه برگزار می‌شود.

سردار فدا افزود: یکی دیگر از طرح‌ها، «طرح شهید بهنام محمدی» است که شامل بکارگیری دانش آموزان شاغل در آموزش و پرورش است و ارتباطی میان منزل، مدرسه و مسجد برقرار می‌کند. همچنین «طرح شهیدحججی» برای ساماندهی هفت میلیون بسیجی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: «طرح جهادگران سلامت» به عنوان زیر مجموعه «طرح شهید رهنمون»، شامل حضور تیم‌های پزشکی در مناطق محروم است و طرحی سه ساله را در زمینه فرهنگی و معیشتی در بر دارد.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان مهمترین برنامه هفته بسیج را برگزاری اجلاس ملی سرداران و شهدای فلاورجان اعلام کرد و افزود: افتتاحیه این برنامه روز پنج شنبه یکم آذرماه و اختتامیه آن هشتم آذرماه در ورزشگاه شهدای خط شکن در شهرستان فلاورجان برگزار می‌شود.

سردار فدا در رابطه با برنامه‌های کنگره ملی سرداران و ۱۴۰۰ شهید خط شکن شهرستان فلاورجان گفت: این برنامه با حضور فرماندهی کل سپاه افتتاح شده است و برنامه‌های روزهای بعدی آن شامل دعای ندبه سراسری در صبح جمعه، گردهمایی دانش آموزان در مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن در صبح شنبه، گردهمایی عمومی در بعد از ظهر یکشنبه در ایمانشهر، گردهمایی رزمندگان و بسیجیان در بعداز ظهر دوشنبه در سالن ورزشی شهدای خط شکن و گردهمایی نونهالان در بعداز ظهر سه شنبه در این ورزشگاه، از شاخص‌ترین برنامه‌ها و گردهمایی‌های این کنگره است.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره شهدای ترور، «شهید محمدطاها اقدامی» و شهدای میمه در شاهین شهر، گردهمایی اقتدار بسیج، اعزام جهادگران به مناطق محروم در دویست اردوی جهادی و روایتگری ۴۰ سال افتخار در مدارس و موسسه‌های آموزش عالی از دیگر برنامه‌های پیش‌رو است.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، شهرستان فلاورجان را در زمینه ایثار و شهادت پیشرو اعلام کرد و افزود: این شهرستان دارای ۱۸۶ آزاده، ۲۵۰۰جانباز، ۸۶ هزار بسیجی، دارای بیشترین شهید در سال ۶۲ و عملیات کربلای ۵، هشت شهید خانم، سیزده شهید مدافع حرم، ۲۵۹ شهید دانش آموز، ۲۰ شهید کارمند، ۶۸شهید ورزشکار، ۲۱ شهید بمباران، ۱۱ شهید در شهر مکه و چهار شهید مبارزه با رژیم شاهنشاهی است.

سردار فدا اظهار کرد: این شهرستان دارای دو خانواده شهید تک فرزند، ۹۳ خانواده دارای دو شهید، هفت خانواده سه شهید، دو خانواده مادر و فرزند شهید و یک خانواده سه شهید برادر در عملیات خیبر است.

وی فعالیت‌های بسیج در هفته بسیج را اعلام کرد و افزود: تهیه تندیس شهدا و تقدیم آن توسط کنگره به خانواده شهدا در دیدار با آنها، رونمایی از ۱۷ جلد کتاب در طول هفته بسیج و پس از آن از دیگر فعالیت‌ها در هفته بسیج است.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان جمع‌آوری دست‌نوشته‌های شهدا را از فعالیت‌های دبیرخانه سپاه صاحب‌الزمان اعلام کرد و گفت: یکی از کتاب‌هایی که در هفته بسیج رونمایی می‌شود، شامل مصاحبه با رزمندگان است.

سردار فدا ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها در این هفته برگزاری نمایشگاه فرهنگی و رزمی ادوات و سلاح‌های جنگی در شهرستان فلاورجان است که از روز اول آذرماه تا هشتم آذرماه ادامه دارد. 

کد خبر 359149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.