تخریب ظریف خودزنی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قاچاق، اختلاس و فرار مالیاتی در کشور وجود دارد، پس پولشویی هم هست. 

مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با ایمنا خاطرنشان کرد: همانطور که برای قاچاق و فرار مالیاتی و حتی اختلاس آمار داریم، برای پولشویی هم آمار داریم و حرف‌هایی که آقای ظریف در این باره زده اند، مستند بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخریب های صورت گرفته علیه وزیر امور خارجه تاکید کرد: به هر حال آقای ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هستند و مطالبی را بیان کردند و چنانچه این مطالب برای عده‌ای ناخوشایند هم باشد از مراجع رسمی مانند مجلس قابل پیگیری است.

آنقدر سیاسی کاری می کنند تا اصل قضیه فراموش شود

وی افزود: اینکه با اینگونه مسایل برخورد سیاسی شود، اصلا درست نیست و نباید افکار و اذهان عمومی را با برخوردهای سیاسی مشغول کرد. متاسفانه در جامعه ما از هر قضیه‌ای آنقدر سوء استفاده سیاسی می شود که اصل قضیه به فراموشی سپرده بشود.

صفاری درباره ادعاهای تخریبی علیه ظریف درباره قطعنامه ۵۹۸ یادآور شد: ما نباید سرمایه های خودمان را اینچنین زیر سوال ببریم. بالاخره ایشان وزیر امور خارجه است و در کشور ما هم سیستم کاری به خصوص در حوزه سیاست خارجی طوری نیست که هر کسی سرخود کاری بکند. اینگونه مسائل پروسه ای دارد تا مثلا به یک تفاهم و قرارداد بین المللی برسیم.

وی ادامه داد: مسایل مهمی مانند مذاکرات و پذیرش قعطنامه معمولا از کانال شورایعالی امنیت ملی مطرح می شود و از سوی سران قوا و دیگر مسئولان بر سر آن توافق می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بعد هم اگر مقام معظم رهبری مصوبات شورای عالی امنیت ملی را تائید نکنند، اصلا اجرایی نمی‌شود؛ اینطور نیست که هر کس سرخود برود و یک کاری بکند.

صفاری نطنزی افزود: بنابراین اگر ما این سیستم را قبول داریم، این رهبری و قانون اساسی را قبول داریم، نبایستی به این شکل عمل کرد؛ گفتن این حرفها خودزنی است.

کد خبر 359108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.