۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
به مشارکت خیران نیاز داریم

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:فعالیت‌های عام‌المنفعه و خیرین برای تحقق منافع عمومی و همگانی طراحی شده است، و منافع آن به عموم مردم خصوصا قشر آسیب‌پذیر جامعه خواهد رسید از این رو برگزاری مجمع خیرین در لنجان گامی موثر برای افزایش تعاملات و فعالیت‌های خیرین در تمامی زمینه‌ها به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست هماهنگی برگزاری مجمع خیرین این شهرستان، خیرین را فرشتگان الهی بر روی زمین دانست و اظهار کرد: امروزه به دلیل وجود مشکلات متعدد دولت‌ها به تنهایی قادر به رفع مشکلات و معضلات بزرگ موجود در عرصه‌های مختلف مدرسه سازی، سلامت و...نیستند و حل برخی از مشکلات نیازمند فعالیت‌های خیرخواهانه خیرین است، که تحقق این مهم می‌تواند به رفع مشکلات سرعت ببخشد.

وی افزود: خیرین با مشارکت خود در بخش‌های مختلف می‌توانند از بار سنگینی که بر دوش دولت قرار دارد، بکاهند، به گونه‌ای در زمان حاضر خیرین در تحقق بسیاری از پروژه‌ها نقش تاثیرگذار دارند و با حضور خود می‌توانند بخش‌های زیادی از مشکلات یک جامعه حل کنند و نباید فراموش کرد در جوامع پیشرفته بسیاری از چالش‌ها توسط جوامع محلی و شهروندی شناسایی و حل می‌شود.

فرماندار لنجان با بیان اینکه خیرین نقش بسیاری موثری در کاهش فقر در جامعه داشته و دارند، تصریح کرد: فعالیت‌های عام‌المنفعه و خیرین برای تحقق منافع عمومی و همگانی طراحی شده است، و منافع آن به عموم مردم خصوصا قشر آسیب‌پذیر جامعه خواهد رسید از این رو برگزاری مجمع خیرین در شهرستان لنجان گامی موثر برای افزایش تعاملات و فعالیت‌های خیرین در تمامی زمینه‌ها به شمار می‌آید.

وی هدف تقویت مجمع خیرین را والا و ارزشمند دانست و ادامه داد: خوشبختانه امروز امروز خیرین با درک مسایل و چالش‌ها در حوزه‌های مختلفی در حال فعالیت هستند و عملکرد خوب خیرین نیز ریشه در دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی آنها دارد و قطعا با همت بلند خیرین، بسیاری از مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه حل خواهد شد.

صفرخانلو اضافه کرد: بعضی‌ها گمان می‌کنند قدم نهادن در مسیر انجام کار خیر نیازمند توان مالی بالاست اما باید گفت این مسیر تنها نیازمند نیت پاک و سینه‌ای فراخ است، تا با درک مسایل قدم در انجام اقدامات خیرخوانه نهاد.

وی اظهار کرد: براساس گزارشات ارایه شده در چند سال گذشته فعالیت‌های خیرخواهانه خیرین در شهرستان لنجان گسترش یافته و هر روز کمک‌های آن‌ها در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف جامعه افزایش یافته است و از جمله اقدامات انجام گرفته در شهرستان لنجان، ساخت مدرسه و مراکز آموزشی و مذهبی و حتی مرکز اهداء خون در این شهرستان بوده است.

فرماندار لنجان با بیان این که حضور خیران در پروژه‌های مختلف تاثیر فراوانی در خدمت‌رسانی به مردم دارد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های خیرساز که مدت‌هاست ناتمام مانده، پروژه مرکز انتقال خون زرین‌شهر بوده که خیر برای ساخت آن اقدام کرده؛ اما همچنان به دلایل مختلف ناتمام باقی مانده و خیری که در شهرستان لنجان اقدام به احداث این مرکز کرده امروز از تحقق نیافتن وعده‌های مسئولان برای تکمیل و بهره‌برداری این مرکز گلایه‌مند است.

صفرخانلو تصریح کرد: امروز نیاز است، مسئولان و دستگاه های اجرایی شهرستان لنجان با قدرت برای رفع مشکلات خیرین در بخش های مختلف وارد میدان شوند تا دغدغه‌ها و مسایل مطرح شده از سوی آنان را مرتفع کنیم چرا که بر این باور هستیم دست چنین افرادی که در شرایط سخت اقتصادی به فکر مردم هستند را باید به گرمی فشرد و آنها را مورد حمایت همه جانبه قرار داد.

کد خبر 358991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.