دولت و مجلس برای رفع مشکل بیکاری قیام کنند

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت:امروز دولت و مجلس به جای پرداختن به مشکلات اصلی و اساسی مردم به مسایل حاشیه‌ای و غیر ضروری می‌پردازند درحالی که دردها و مشکلات جامعه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: امروز دولت و مجلس به جای پرداختن به مشکلات اصلی و اساسی مردم به مسایل حاشیه‌ای و غیر ضروری می‌پردازند، و این درحالیست که دردها و مشکلات جامعه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: متأسفانه برنامه‌ریزان کشور اگر خود طعم فقر و سختی را نچشیده باشند نمی‌توان از آنها انتظار داشت که برای قشر ضعیف جامعه کاری کنند و باید توجه داشت امروز دردهای جامعه ارز، هواپیماو... نیست و باید سوال کرد چرا وقت‌ و فرصت‌های طلایی کشور را صرف مسایل بیهود می‌کنند.

امام جمعه زرین شهر  با بیان اینکه معضل بیکاری که هر اجتماعی را از کار می‌اندازد، تصریح کرد: مشکلات متعدد، جامعه و توده مردم را گرفتار کرده و درد جامعه امروز کشور بیکاری جوانان است، که اگر یارانه او هم قطع شود هیچ درآمدی نخواهد داشت، و باید گفت چنانچه معضل بیکاری رفع نشود مشکل ازدواج و معظلات اجتماعی واعتیاد نیز رفع نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مسئولان و مدیران کشور باید مشکلات و دردهای جامعه را بشناسند و اقدام فوری برای رفع این دردها انجام دهند و در این بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز باید با نظریه‌پردازی‌های علمی، کارشناسی و کاربردی به کمک مسئولان بیایند.

باقریان اضافه کرد: امروز همه‌ کشور باید با یکدیگر بسیج شود، بدان معنا که مسئولان و مدیران در کنار تک تک آحاد مردم قرار گرفته و با همت جهادی و  روحیه انقلابی به جنگ مشکلات برویم تا برای رفع دردهای جامعه درمان‌های واقعی تجویز کنیم.

وی عنوان کرد: این حرف بسیار اشتباهی است، که عده‌ای در جواب رسیدگی مطلوب به وضع فقرا و اقشار کم درآمد می‌گویند که ما چون مردم را نمی‌شناسیم نمی‌توانیم طرح‌های کاربردی را اجرا کنیم! طرح‌های حمایتی و سبد کالا و... خوب است، اما راهکار عملی و راهبردی نیست.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: در سند الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت نیز به صراحت آمده است، که وضع رسیدگی به اقشار کم درآمد در ۵۰ سال آیند چگونه خواهد شد، اما این استدلال عدم شناخت اقشار کم درآمد ما را به مسیر اشتباه نبرد و باید فکر چاره باشیم و با طرح‌های کاربردی و عملی فکری حقیقی برای اقشار کم درآمد کنیم.

وی  با بیان اینکه فرهنگ پربار و غنی اهل البیت (ع) گره‌گشا بسیاری از مشکلات است، افزود: امروز خلاف منش و کردار اهل بیت (ع) حرکت‌ می‌کنیم، درحالی که کلام، رفتار و منش زندگی اهل بیت (ع) درس‌های آموزنده‌ و راهبردی بسیاری دارد که مورد غفلت همه قرار گرفته است.

باقریان تصریح کرد: این درس‌ها حتی امکان تبدیل شدن به دروس دانشگاهی را نیز دارد که در این مورد هم به اهل بیت (ع) ظلم کرده‌ایم، سبک‌ زندگی ما از جمله ازدواج، کار وتلاش و... همه خلاف فرهنگ این سیره بوده درحالی که ازدواج پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه بهترین الگو برای تغییر سبک غلط ازدواج امروز کشور است.

وی ادامه داد: در ۱۰ شب گذشته شاهد برگزاری ویژه برنامه‌ای در تکیه قمر بنی‌هاشم بودیم و در این ایام چند تئاتر در مورد مشکلات و معظلات فکری، اجتماعی و مدیریتی به اجرا درآمد و برخی دردهای جامعه با زبان هنر برای عموم مردم بیان شد که بعضی از این دردها تلخ و گزنده بود.

امام جمعه زرین شهر اضافه کرد: این خصلت برنامه‌های هنری است، که برداشت‌های منفی نسبت به آن روا شود، اما این به معنای توهین، بی‌احترامی و... نیست و بنده به عنوان سخنران در این جلسه حضور داشتم و اگر اهانتی  بود در ابتدا به خود من بازمی‌گشت و چه کسی اجازه می‌دهد در جلسه‌ی به او اهانت شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مواردی که برخی به ان اعتراض داشتند و حتی مدیران ذی‌ربط را به واکنش وا داشت بحث بیکاری خانواده‌های شهدا، ایثارگران و بسیجیان بود که در اجرای این نمایش نیز گفته شد که این قشر نیز از بیکاری رنج می‌برند و با مشکل بیکاری دست وپنجه نرم می‌کنند.

باقریان خاطرنشان کرد: بیان مشکلات و دردهای حقیقی جامعه باعث تقویت جامعه است، اما برخی القا می‌کنند که همه چیز برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران و انقلابی‌های فراهم بوده و زندگی اینها هیچ مشکلی ندارد.

وی متذکر شد: چندین برنامه  در سطح کشور به سرعت پخش شد و بازتاب‌های مختلفی نیز به همراه داشت، یکی از مسایل مورد اشاره مباحث عزاداری اهل بیت (ع) بود که چرا برخی  در این مجالس افراطی عمل می‌کنند و باید گفت این افراطی عمل کردن‌ها مورد تایید دین نیست.

امام جمعه زرین شهر گفت: امروز نیز به اسم دین، کارهای باطلی را خواسته و ناخواسته انجام می‌دهیم که مورد سوء استفاده دشمنان شیعه قرار می‌گیرد در حالی که ۹۵ درصد از سخنرانان و مداحان کشور هیچگونه مشکلی ندارند اما، معدود افرادی هستند که ناآگاهانه در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت مقام معظم رهبری نیز نسبت به عمامه‌های انگلیسی هشدار دادند اما کسی توجه نکرد، از این رو باید هوشیار باشیم و با بصیرت کامل مطالب را تحلیل کنیم.

کد خبر 358747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.