طرح‌های تشویقی حمل‌و نقل عمومی نیازمند اختصاص بودجه از دولت است

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به اینکه در قانون ردیف بودجه‌ای برای اختصاص تخفیفات به مشاغل خاص در نظر گرفته نشده است، گفت: پیش شرط اجرای طرح‌های تشویقی استفاده از حمل‌و نقل عمومی، اختصاص بودجه به این مبحث و تحویل آن به شهرداری است.

قدرت افتخاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دولت موظف است تا ردیف‌های بودجه ای را برای اجرای طرح‌های تشویقی اختصاص دهد، تصریح کرد: در حال حاضر مسافران یک سوم هزینه سفر خود را می پردازند، که طبق قانون باید یک سوم دیگر قیمت بلیت توسط دولت تامین شود ولی چندین سال است اعتباری از سمت دولت واریز نشده و یارانه‌های پرداخت نشده زیادی داریم.

افتخاری در پاسخ به اینکه تا کنون چه کسانی مشمول طرح های تشویقی سازمان اتوبوسرانی شده اند، گفت: فقط رانندگان ناوگان اتوبوسرانی کارت‌های اتوبوسرانی با ظرفیت چهار سفر رایگان در روز دریافت کرده‌اند که این طرح نیز در قبال خدمات این قشر از جامعه بوده است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: تا امروز برنامه خاصی برای اعطای تسهیلات به افرادی که چند بار در روز از اتوبوس استفاده می کنند اجرا نشده است اما یکی از اهداف طرح اصلاح سیستم پرداخت ناوگان اتوبوسرانی اعطای تسهیلات ویژه به افرادی است که استفاده حداکثری از حمل و نقل عمومی دارند.

وی با بیان اینکه بزودی سیستم پرداخت کنونی ناوگان حمل و نقل اصلاح خواهد شد، اظهار کرد: اجرای طرح های تشویقی برای افرادی که چند بار در روز از اتوبوس استفاده می کنند و اعطای تسهیلات ویژه برای اقشار خاصی از مردم، در سیستم جدید قرار داده شده است و دانش آموزان، دانشجویان، کهن‌سالان و افراد ناتوان جسمی از جمله افرادی هستند که مشمول این تسهیلات می شوند.

افتخاری افزود: سازمان اتوبوسرانی برای اینکه هزینه جدیدی به‌منظور استفاده از سیستم پرداخت به شهروندان تحمیل نشود، همه تلاش خود را به کار می گیرد و طبق برنامه های طرح اصلاح سیستم پرداخت در ناوگان اتوبوسرانی کارت‌هایی که هم اکنون در دست مردم است، قابل استفاده خواهد ماند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه، کارت های الکترونیکی سیستم فعلی پرداخت ناوگان اتوبوسرانی را دارای عمر مفید محدود دانست و گفت: بسیاری از کارت‌هایی که در حال حاضر در دست مردم است از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و باید تعویض شوند اما کارت‌هایی که مشکلی ندارد در سیستم مانده و از آنها استفاده خواهد شد، یکی از شروط مناقصه اصلاح سیستم پرداخت نیز قابلیت استفاده از کارت‌های فعلی در سیستم جدید است.

افتخاری با اشاره به اینکه سازمان اتوبوسرانی باید افراد را تشویق به استفاده از اتوبوس کند، افزود: سیاست سازمان باید به شکلی باشد که افراد بیشتری ترغیب به استفاده از حمل و نقل عمومی شوند زیرا از ظرفیت کل اتوبوس‌ها در طول روز استفاده نمی شود و این امر سبب شده تا به‌رغم استفاده کمتر از اتوبوس، استهلاک آن تفاوتی با مواقعی که تعداد زیادی در اتوبوس هستند نداشته باشد به همین دلیل نگران استفاده مکرر افراد از ناوگان اتوبوسرانی نیستیم بلکه سعی داریم با اعطای تخفیفات استفاده از حمل و نقل عمومی را به حداکثر برسانیم.

وی اضافه کرد: هر شهروند با استفاده هرچه بیشتر از حمل‌و نقل عمومی در کاهش میزان آلایندگی هوا و ترافیک نقش موثری دارد بنابراین افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی زیاد استفاده می کنند شایسته تقدیر و اعطای تخفیفات ویژه هستند.

کد خبر 358368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.