موضوع تناسب ساختمان‌ها با اقلیم اصفهان تا کنون پیگیری نشده است

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان اصفهان درباره تناسب ساختمان‌ها با اقلیم هر منطقه از اصفهان، گفت: باید اقداماتی در این راستا انجام می‌شد، اما با توجه به اینکه تعامل بین بخشی وجود نداشته است این موضوع مهم پیگیری نشده و به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوذر مجلسی صبح امروز در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی و اولین نمایشگاه بین‌المللی بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل و نقل اظهار کرد: در حوزه محیط زیست، انرژی و مصرف آب بحران وجود دارد و این بحران نیز از نبود دیدگاه فنی در گذشته حاصل شده است.

وی افزود: در واقع به مدیریت مصرف انرژی و آب توجه نداشتیم و همین سوء مدیریت باعث شده است که امروز دنبال منابع جدید انرژی و آب باشیم.

مجلسی اضافه کرد: اگر امروز اقدامات جدی انجام ندهیم، آیندگان نیز همین دید را نسبت به ما خواهند داشت، آینده‌سازان از ما انتظار دارند که برنامه‌ریزی برای تولید و مدیریت مصرف انرژی داشته باشیم.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه پایدار نیاز است که از همین امروز اقدام کنیم، تصریح کرد: یکی از راه‌های ورود به این موضوع ارتقای فرهنگ عمومی است که در این راستا رسانه‌ها، سازمان‌های فنی و تخصصی همچون سازمان نظام مهندسی باید فعال باشند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی و اولین نمایشگاه بین‌المللی بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل ونقل در جهت آموزش عمومی و آشنایی مردم با مصرف بهینه انرژی تأثیرگذار است.

مجلسی اظهار کرد: هدف دیگر نمایشگاه بین‌المللی بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل و نقل معرفی محصولات جدید و ورود متخصصان به عرصه فرهنگسازی است.

کد خبر 358258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.