۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
شانظری: تفکر بهشتی احیا شود

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان گفت: جامعه امروز به احیای اندیشه‌های شهید بهشتی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام شانظری نشست خبری در آیین نکوداشت نودمین سالروز تولد شهید آیت‌الله دکترشهید بهشتی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های دانشگاه این است که در رشد و بالندگی جامعه گام بردارد، افزون بر آن باید سرمایه‌هایی همچون جوان‌های فرهیخته، با فرهنگ و هویت یافته‌ تحویل جامعه دهد، در همین راستا گام‌هایی را برای گسترش تفکر شهید بهشتی در دانشگاه برداشته‌ایم.

وی افزود: بنا بر تفکر دکتر شهید بهشتی اندیشه فراتر از زمان است، مرگ ندارد و در تاریخ می‌ماند، پس هرچه اندیشه بزرگ‌تر باشد در تاریخ ماندگارتر است؛ همانگونه که پیامبر(ص) الگوی بشر هستند چراکه منش او بلند است.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان ادامه داد: شهید بهشتی از شخصیت‌هایی کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر، دنیا دیده، عالم به روز و قانون‌مدار و حق محور بود و احیای اندیشه‌های ایشان چیزی است که جامعه امروزی به آن نیاز دارد.

شانظری در رابطه با برنامه‌هایی که در راستای احیای تفکر شهید بهشتی تعیین شده است، گفت: قرار است سه دوره تبادل و رشد افکار با حضور شخصیت‌های صاحب نظر که بتوانند اندیشه‌های نو و حقوقی ایشان در تدوین قانون اساسی را تبیین کنند برگزار شود.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان در رابطه با تفکر شهید بهشتی در زمینه تشکیلات و سیستمی کارکردن گفت: در مفهوم کلامی از شهید بهشتی متوجه می‌شویم که اینگونه نیست که هرکس در هیئت و انجمن هست خوب و هرکس که نیست خوب نیست، این تفکری شیطانی است نه تفکری رحمانی.

شانظری ادامه داد: شهید بهشتی نظامی ارزشی را بیان می‌کرد، یعنی هرکجا محور حق است حضور داشته باشیم، حق و طرفداران حق را بشناسیم و همیشه براساس حق سخن بگوییم نه اینکه حرف‌های خود محور بزنیم. اسلام به این خاطر توانست در صدر گسترش یابد که منادی آزادی و مساوات و عدالت و برابری بود.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: هر همایشی باید دارای محصول باشد یعنی علم باید تبدیل به سرمایه شود، بهتر است خصوصیات و سیره عملی اخلاق و نظم و سبک زندگی بهشتی را در قالب هنری مانند داستان و کتاب تحویل جامعه داد تا نام و یاد ایشان احیا شود.

وی گفت: از آنجایی که تجربه می‌کنیم تا به درستی یا نادرستی موضوعات پی ببریم، آزمایشگاه اندیشه، بستر گفت‌وگو است، اگر گفت‌وگو توانست به فرهنگ تبدیل شود رفته رفته به گفتمان تبدیل می‌شود.

کد خبر 357975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.