۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
آن‌ها از خانه پدری فرار کردند

ریسمان‌های کوچک در هم تنیده حقیقتی را به تصویر می‌کشند که شاید غم‌انگیز به نظر برسد اما در لابه لای چمدان‌های مهاجران خسته، زیبا است.

نمایشگاه ایستالیشن میلاد رجب‌زاده فرهنگ‌ها را با سمبل‌های مختلف به نمایش درآورده است، چیدمانی از فرهنگ‌هایی که مهاجرت حرف اول آن را می‌زند.

میلاد رجب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نمایشگاه خود گفت: در نمایشگاه اینستالیشن "فرار از خانه پدری" هنر چیدمان که تقریباً جزء هنرهای معاصر به کار برده شده است و متریالی که در این نمایشگاه استفاده شده است چوب، نخ و در کل سنبل‌هایی است از موضوعاتی که قصد داشتم راجع به آن حرف بزنم.

این هنرمند ادامه داد: آثار این نمایشگاه بیشتر راجع به فرهنگ‌ها توضیح می‌دهند و نظر شخصی من راجع به فرهنگ در این آثار نشان داده می‌شود اینکه فرهنگ‌ها در ابتدا مثبت هستند و وقتی به سمت آن‌ها حرکت می‌کنیم درون آن چیز خاصی ندارد.

وی با اشاره به سنبل‌هایی که در این نمایشگاه استفاده شده است گفت: این سمبل‌ها بیشتر وسایلی است که با فرهنگ مرتبط هستند و آثار در سه مجموعه به نمایش گذاشته شده است که یکی از مجموعه‌ها مستقیماً راجع به فرهنگی صحبت می‌کند که به فرهنگ ایرانیان نزدیک است.

رجب‌زاده اضافه کرد: در مجموعه دیگر راجع به مهاجرت که یک فرهنگ کلی است صحبت می‌شود اتفاقی که در هر جامعه‌ای رخ می‌دهد و اینکه اگر قرار باشد مهاجرت کنیم چقدر از فرهنگ ما را کشور میزبان می‌پذیرد.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه اینستالیشن "فرار از خانه پدری" تا ۱۵ آبان در گالری اکنون واقع در خیابان خاقانی، کوچه افشین، بن بست حریر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ بر پا است.

کد خبر 357801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.