چشم بادامی‌ها سدی بلند در مقابل فوتبال باشگاهی ایران

تیم فوتبال پرسپولیس بعد از شکست مدعیان فوتبال باشگاهی غرب آسیا در مقابل یک تیم شرق آسیا اسیر شد تا کابوس سالهای قبل باز هم برای نمایندگان ایرانی تکرار شود.

 به گزارش خبرنگار ایمنا پرسپولیس اولین تیم ایرانی حاضر در فینال لیگ قهرمانان آسیا نیست و فوتبال باشگاهی ما قبل از این هم در قالب دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن حضور در بازی پایانی این مسابقات را تجربه کرده است.

پرسپولیس بعد از به نمایش گذاشتن چهار مسابقه درخشان در مقابل الدحیل و السد قطر که ستارگان اروپایی پرشماری را در ترکیب خودشان داشتند در شرایطی پا به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گذاشت که در نظر رسانه‌ها و هواداران تیم کاشیما از لحاظ مهره بازیکنان آنچنان مطرح و سرشناسی در اختیار نداشت و برزیلی‌های کاشیما در قیاس با نام‌هایی همچون ژاوی هرناندز و گابی که سالها در لالیگا بازی کرده بودند چهره‌هایی ناشناخته به حساب می‌آمدند اما سوال اینجاست که چرا پرسپولیس در اولین تقابل خود با تیم‌های شرق آسیا اینطور ناتوان ظاهر شد و خیلی زود قافیه را به حریف باخت.

در سال ۲۰۰۷ به دلیل آنکه فرمول برگزاری مسابقات با شرایط فعلی تفاوت داشت سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی با وردی کاوازاکی ژاپن روبرو شد و توانست در مجموع دو بازی رفت و برگشت و در ضربات پنالتی کاوازاکی فرونتال ژاپن را ببرد ولی در فینال شاگردان بوناچیچ به سد یک تیم دیگر ژاپنی یعنی اوراواردز برخورد کردند و با شکست سه بر یک در مجموع از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماندند.

با این حال بردن کاوازاکی ژاپن که در آن زمان برای خودش تیمی مطرح و سرشناس بود یک نقطه عطف در مسیر فینالیست شدن سپاهان به حساب می‌آمد.

سه سال بعد نوبت به ذوب‌آهن رسید تا بازی با تیم‌های شرق آسیا را تجربه کند و شاگردان منصور ابراهیم‌زاده هم به مانند سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی توانستند از سد پوهانگ استیلرز کره جنوبی بگذرند و پا به مرحله نیمه نهایی بگذارند.

داستان شکست در مقابل چشم بادامی‌های فینالیست برای ذوب‌آهن هم تکرار شد و این بار تیم بنام سئونگنام ایلهوواچونما کره سد راه قهرمانی نماینده فوتبال ایران شد. ولی باز هم با وجود این شکست‌ها اگر از نام بوریرام تایلند فاکتور بگیریم که به دست استقلال حذف شد باید گفت تا به امروز اصفهانی‌ها تنها نمایندگان ایرانی بوده‌اند که در لیگ قهرمانان آسیا در برابر تیم‌های شرق آسیا قد علم کرده‌اند.

در فصل ۲۰۱۳ باز هم کابوس شرق آسیا برای فوتبال ایران تکرار شد و این بار اف سی سئول کره جنوبی در بازی رفت و برگشت مرحله نیمه نهایی استقلال را شکست داد تا تیم امیر قلعه‌نویی نتواند به فینال صعود کند و در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا هم کاشیما با شکست پرسپولیس کار را برای نماینده فوتبال ایران بسیار سخت کرد تا فوتبال باشگاهی ما همچنان در ناامیدی رقابت با مدعیان بابرنامه و ماشینی شرق آسیا که برای ثاینه به ثانیه زندگی‌شان هم برنامه دارند بماند.

کد خبر 357784

برچسب‌ها