گوشی‌های جدید اپل با قابلیت سازگاری شبکه ۵G عرضه می‌شود

شرکت اپل قرار است گوشی‌های جدید خود با قابلیت سازگاری شبکه ۵G را تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اکنون رقابت میان گوشی‌های جدید که از شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم پشتیبانی کند، آغاز شده است. طبق گزارش "Fast Company"، شرکت اپل قرار است گوشی آیفون جدید خود با قابلیت سازگاری شبکه ۵G را سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند.

جالب است بدانید که در این آیفون‌ها از تراشه مودم نسل پنجم ۸۱۶۱ شرکت اینتل ۱۰ نانومتری استفاده می‌شود. شرکت اپل از سال ۲۰۱۶ تا کنون از مودم‌های  کوالکام و اینتل بهره می گرفت، اما به تازگی تنها از مودم اینتل استفاده می‌کند.

آزمایشات کنونی بر روی تراشه ۸۰۶۰ که کمی قدیمی‌تر از نمونه ۸۱۶۱ است انجام شده است، اما نتایج این آزمایش‌ها چندان دلگرم کننده نیستند. ظاهرا شرکت اینتل با بهره گیری از اجزای جدید در حال مبارزه با کاهش تلفات گرما برای مودم جدید است. همچنین کارآیی و سرعت این مودم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

بسیاری از شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم بر طیف فراکانسی الکترومغناطیسی بین ۳۰ و ۳۰۰ گیگاهرتز متکی هستند. آزمایشات کنونی نشان داده‌اند که مودم‌های ۸۰۶۰ با تجمع گرما مشکل دارند و منجر به کاهش عمر باتری می‌شوند. تولید کنندگان گوشی‌های اندرویدی نظیر سامسونگ، Huawei و Xiaomi نیز از مودم‌های نسل پنجم X۵۰ Qualcomm استفاده خواهند کرد که ظاهرا گرمای زیادی تولید نمی‌کنند.

گوشی‌های نسل پنجم Xiaomi Mi Mix ۳ قرار است امسال روانه بازار شود، اما تا زمانی که یک شبکه مخابراتی نسل پنجم برای پشتیبانی از آن‌ها وجود نداشته باشد، قابلیت‌های این گوشی‌ها به کار گرفته نمی‌شود. گفتنی است استفاده از مودم‌های نسل پنجم به معنای بهره گیری از سرعت دانلود فوق العاده سریع، تاخیر زمانی کمتر و توانایی اتصال دستگاه‌های بیشتر به طور همزمان و قابلیت دسترسی برای اکثر کاربران تلفن همراه است.

کد خبر 357739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.