بیکاری ۴ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در شهرضا

شهرضا - مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵، شهرضا دارای ۲۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی است که چهار هزار نفر از این تعداد بیکار هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، سید کمال میرهادی در جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان این شهرستان، اظهار کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت فعال شهرستان شهرضا ۵۳ هزار نفر و نرخ بیکاری آن ۹.۸ درصد است.

وی در ادامه افزود: این شهرستان داری ۲۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی است که ۲۰ درصد از آنان، معادل چهار هزار نفر، بیکار هستند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۰ نرخ بیکاری جوانان شهرضا ۲۲.۲ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: این میزان با پنج دهم درصد افزایش به ۲۲.۷ درصد در سال ۹۵ رسیده است.

میرهادی با بیان اینکه عملکرد سیستم بانکی این شهرستان در واگذای اعتبارات اشتغال فراگیر خوب نبوده است، تأکید کرد: این در حالی است که در این شهرستان ظرفیت‌های قابل توجهی مانند شهرک رازی، برای اشتغالزایی وجود دارد.

وی اضافه کرد: میزان اعتبارات اشتغال فراگیر این شهرستان ۵۵ میلیارد بوده که از ۶۴ طرح به ارزش ۶۸ میلیارد تومان که در همین زمینه به بانک‌ها معرفی شده، ۲۸ طرح به ارزش ۲۹ میلیارد تومان برگشت داده شده است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون تنها دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به ۱۰ نفر از متقاضیان واگذار شده است.

میرهادی با بیان اینکه ۳۶ طرح متقاضی دریافت این تسهیلات در این شهرستان در مرحله بررسی کارشناسی در سیستم بانکی قرار دارد، خاطرنشان کرد: هیچ محدودیت در واگذاری تسهیلات اشتغال فراگیر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات مشاغل خانگی این شهرستان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: شهرضا در زمینه واگذاری این اعتبارات در میان شهرستان‌های استان، در جایگاه ۲۴ قرار دارد.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: رتبه شهرضا در میان سایر شهرستان‌های استان در واگذاری تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ششم و در اجرای طرح کارورزی ۱۸ است.

کد خبر 357724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.