انصاری: بازار کتاب فروشان مورد توجه است 

مدیر کل اداره ارشاد استان اصفهان گفت: برنامه ریزی های زیادی انجام شده است که برگزاری نمایشگاه کتاب اصفهان باعث متضرر شدن کتاب فروشان نشود و ما متوجه دغدغه این عزیزان هستیم.

به گزارش ایمنا، حجت السلام والمسلمین محمد علی انصاری در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان افزود: از جمله این برنامه ریزی ها که با همکاری موسسه فرهنگی نمایشگاه های کشور صورت گرفته است، استفاده از بن های فروخته شده در نمایشگاه به مدت دو هفته در کتاب فروشی های سطح شهر است و هم چنین به کتاب فروشی ها پیشنهاد شد تا به نمایندگی از ناشرین تهرانی در نمایشگاه غرفه دریافت کنند.

وی با اشاره به حاشیه های پررنگ تر از متن نمایشگاه کتاب اصفهان گفت: اگر بگوییم حواشی، باید به حواشی پررنگ تر از متن اشاره کنیم به صورتی که در این دوره سعی شده صرفاً نمایشگاه فروشگاه نباشد و با اجرای برنامه های جنبی بتوانیم آن را غنی تر کنیم و من از دانشجویان، آموزش و پرورش، مهد های کودک، بهزیستی و سایر ارگان ها درخواست می کنم تا با تشویق های خود باعث شوند افراد بیشتری بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان اصفهان هم چنین با اشاره به تلاش ها برای حضور پررنگ تر ناشران اصفهانی اظهار کرد: در دوره های پیشین شاهد حضور تعداد انگشت شماری از ناشرین استانی در نمایشگاه بوده ایم که با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر بیش از ۵۰ ناشر از استان اصفهان در نمایشگاه غرفه دار هستند.

انصاری خبر داد: تا این لحظه بر اساس آماری که به بنده داده شده است حدود ۹۶ هزار و پانصد عنوان کتاب در نمایشگاه موجود است که البته اگر فضا اجازه می داد می توانستیم از ظرفیت بیشتری استفاده کنیم به طوری که ۷۰۰ ناشر برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده بودند ولی تنها امکان حضور ۴۰۰ ناشر وجود داشت.

وی ضمن دعوت از ارگان های مرتبط با برگزاری نمایشگاه کتاب اصفهان گفت: در کنار همه همکاری ها ما در حوزه فرهنگ نیاز به انجام تعامل و همکاری بیشتری در استان داریم. این حوزه با همه علاقه مندانش هزینه های زیاد و مشکلات زیادی هم دارد و اگر همه کمک نکنند قطعاً کار با مشکل مواجه می شود و امروز حوزه فرهنگی نیازمند کمک است به خصوص کمک های مادی. 

برگزاری نمایشگاه کتاب مطالبه عمومی است

همچنین، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در ادامه این مراسم گفت: همان طور که در شرکت نمایشگاه های بین المللی به نمایشگاه های اقتصادی و صنعتی توجه می کنیم، باید به نمایشگاه های فرهنگی هم توجه کنیم چرا که نمایشگاه اصفهان و دستاورد های آن متعلق به همه است.

علی یارمحمدیان اظهار کرد: برخلاف اعتقاد بسیاری از افراد که مسیر رشد از طریق اقتصاد است، مسیر رشد از طریق توسعه فرهنگی است و اکنون مشخص شده است که توسعه مبنای فرهنگی دارد و دولت ها باید سعی کنند نگرش خود را به انسان به عنوان یک موجود فرهنگی تغییر دهند. 

وی با تشبیه توسعه فرهنگی به درخت گفت: همان طور که درخت با ریشه خود قوام می یابد، توسعه فرهنگی نیز مانند ریشه درخت جامعه را ثبات می بخشد و از این حیث فرهنگ مانند ریشه است که درخت را تقویت می کند. 

یارمحمدیان با اشاره به نمایشگاه های فرهنگی، اجتماعی که تاکنون در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار شده است ادامه داد: طی سال جاری و سال قبل نمایشگاه قرآن و عترت، نمایشگاه بنیاد تعاون زندانیان، نمایشگاه تسهیلات ازدواج برای جوانان و برای اولین بار حمل و نقل پاک در راستای رسالت فرهنگی و اجتماعی برگزار شده است.

وی ضمن اعلام تعداد ناشرین حاضر در نمایشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه ۴۰۰ ناشر حضور دارند و امیدوار هستیم این نمایشگاه بتواند موجی در جامعه ایجاد کند تا سطح مطالعه و سطح فرهنگ عمومی افزایش پیدا کند. 

کد خبر 357501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.