نوروزی: ناشران، کتاب فروشان را نگران نکنند

شهردار اصفهان گفت: ناشران کتابفروشان را نگران نکنند، هرچند نگران نخواهند شد چرا که با برگزاری نمایشگاه کتاب و افزایش سطح افراد کتاب خوان، دیگر شاهد رکود در بخش فروش کتاب نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار کرد: امیدوار هستیم ناشران و متولیان امر به گونه ای تدبیر کنند تا کتاب فروشی ها از آن استقبال کنند و در نتیجه نمایشگاه را باعث رونق کسب و کار خود ندانند.

وی افزود: بنابر مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل روز شهرهای جهان است و شعار آن شهر بهتر، زندگی بهتر است و سال ۲۰۱۸ را سال ساختن شهر های تاب آور و پایدار نامیده اند که قطعاً رسیدن به شهر بهتر برای زندگی بهتر با خواندن و نوشتن شدنی است. نمایشگاه کتاب هم مظهر نوشتن است و هم مظهر خواندن و تجلی گاهی برای به ظهور رساندن توانمندی نویسندگان است.

شهردار اصفهان ادامه داد: امیدوار هستم این دوره از نمایشگاه کتاب بتواند به هدف خود که همانا افزایش سطح دانش و نشاط در جامعه است برسد و جوانانی که اهل خواندن هستن را به این سو بیاورد تا فضای ایجاد شده در جامعه را به فضایی کتاب خوان تبدیل کند.

نوروزی گفت: نمایشگاه عرصه ای برای عرضه هنر است و هنر در اینجا چیزی جز نوشتن و خواندن نیست و باید بدانیم مشکل جامعه ما امروز نخواندن و ننوشتن است و نمایشگاه می تواند محلی برای ارج نهادن به آن هایی باشد که می نویسند و آنهایی که می خوانند و پیشنهاد می کنم دانشجویان، نویسندگان و اهالی فرهنگ از فرصت به وجود آمده به خوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به امکانات فرهنگی شهرداری گفت: در مجموعه شهرداری ۶۰ فرهنگ سرا و کتاب خانه داریم و زمانی می توانیم بگوییم که در حوزه فرهنگ موفق عمل کرده ایم که این مکان ها مالامال از افراد فرهیخته و فرهنگی بشود و برپایی نمایشگاه یکی از روش هایی است که می تواند به این موضوع کمک کند.

شهردار اصفهان ضمن دعوت از بزرگتر ها برای شروع کتاب خوانی ادامه داد: کتاب خوانی را از خودمان شروع کنیم و با روزی دو ساعت کتاب خواندن به کودکان و فرزندانمان هم آن را آموزش دهیم.

کد خبر 357493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.