شکایت دانشگاه علوم پزشکی از سه شرکت پخش دارو/حکم ۵ پرونده ارزی صادر شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: سه شرکت پخش دارویی و یک مرکز شنوایی سنجی به علت عدم ارائه خدمات استاندارد و نداشتن مجوز تعطیل شدند که شاکی آن‌ها دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا صالحی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان پناهگاه مردم در بحث حقوق مصرف کنندگان و فعالان اقتصادی ایفای نقش می‌کند، اظهار کرد: التهابات اخیر بازار می‌طلبید که تعزیرات حکومتی ورود جدی‌تری داشته باشد تا در کنار تلاطمات و جو روانی حاکم، مصرف کننده به نوعی اطمینان خاطر برسد که هرگونه اجحافی از طرف این سازمان رصد می‌شود.

وی در خصوص تعداد پرونده‌های مفتوحه با موضوع احتکار و اختفا طی مرداد  شهریور امسال در اصفهان افزود: در بحث احتکار تعداد ۵۷ فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفت، همچنین ۱۳ فقره پرونده اختفا و امتناع از عرضه کالا در بازار در این بازه زمانی مورد رسیدگی قرار گرفت.

جریمه ۷۷۰ میلیاردی پرونده‌های تعزیرات اصفهان طی دو ماه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان ارزش ریالی کالاهای احتکار و اختفا شده مرداد و شهریور امسال در اصفهان را ۷۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این کالاها شامل آهن و میلگرد، لاستیک کامیون، لوازم خانگی، حبوبات، برنج، پوشاک بچه و الیاف نخ بوده است.

صالحی با اشاره به اینکه نیمی از پرونده‌ها منتهی به صدور حکم شده و نیمی دیگر در مرحله صدور حکم  است، افزود: چگونگی توزیع این کالاهای مکشوفه برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و جرائم آن‌ها طبق قانون نظام صنفی رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه کالاها به قیمت رسمی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد، متهمان این پرونده‌ها نیز به پرداخت جریمه‌ای معادل ۷۰ درصد ارزش ریالی کالاها محکوم می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با اشاره به رصد بازار توسط بازرسان سازمان صمت و همراه با قاضی سیار افزود: اداره صمت بر توزیع دوباره کالاها به بازار نظارت دارد تا کالاهای تحت عنوان احتکار دوباره به انبارها وارد نشود.

وی در خصوص پرونده‌های تخلف تا پایان مهرماه ۹۷ گفت: تاکنون ۱۶هزارو ۲۵۳ فقره پرونده تخلف در شعب تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی واقع شده که از این تعداد ۱۱هزارو ۹۰۹ فقره مربوط به بخش کالا و خدمات اعم از گران فروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه و عدم نصب اتیکت بوده است.

بررسی ۲۵۰۰ پرونده با موضوع دارو درمان

صالحی با اشاره به وجود هزارو ۸۳۴ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز افزود: دو هزار و ۵۱۰ پرونده مربوط به بخش دارو و بهداشت و درمان بوده است.

 وی ادامه داد: تعداد کل پرونده‌های وارد شده به تعزیرات حکومتی در هفت ماهه اول سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه کالا و خدمات با افزایش  ۱۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان تصریح کرد: مهم‌ترین پرونده‌هایی که تا پایان مهرماه ۹۷ رسیدگی شده یک محکومیت بیش از ۵۰۰ میلیون تومانی قاچاقچی پنج کیلو طلا بوده است که باید این جریمه را به خزانه دولت واریز کند.

وی در خصوص دیگر پرونده‌های موضوع طلا گفت: در پرونده دیگر قاچاق طلا علاوه بر ضبط مقدار ۷هزارو ۲۲۶ گرم طلا معادل ۲۸۵ میلیون تومان جریمه برای متهمان صادر شده است.

۲۱۶ میلیون تومان جریمه قاچاقچیان پتو و تلفن همراه

صالحی ادامه داد: همچنین در رسیدگی به دو فقره پرونده قاچاق تلفن همراه و پتو متهمان علاوه بر ضبط کالاها به پرداخت ۲۱۶ میلیون تومان جریمه محکوم شدند.

وی در خصوص پرونده قاچاق سیگار افزود: رسیدگی به پرونده کشف یک میلیون و ۸۷۰ هزار نخ سیگار قاچاق به میزان ۱۸۷ کارتن انجام شد که در  این پرونده متهمان به پرداخت ۵۸۷ میلیون تومان محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در خصوص پرونده‌های کشف برنج قاچاق تصریح کرد: ۳۰ کامیون برنج قاچاق در دو پرونده معادل ۱۸۴ تن برنج کشف و ضبط شد که جریمه برنج‌های قاچاق جمعاً بیش از سه میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص تخلفات عدم ایفای تعهد ارزی گفت: قانون کسانی که تسهیلات ارزی از بانک‌ها برای واردات کالا گرفته‌اند اما اقدام به واردات نکردند را به تحویل عین ارز گرفته شده محکوم کرده است و حکم آن‌ها مسترد شدن کل میزان ارز دریافتی است که میزان کل مبالغ لازم برای مسترد شدن پنج پرونده عدم ایفای تعهد ارزی در اصفهان معادل حدود ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

تعطیلی یک داروخانه و جریمه شدن سه پزشک

صالحی در خصوص تخلفات حوزه بهداشت دارو و درمان گفت: در این حوزه یک داروخانه به علت نداشتن مسئول فنی تعطیل شد و سه پزشک به علت دریافت زیرمیزی محکوم شده‌اند که این پزشکان هم به پرداخت حق شاکی و هم پرداخت دو برابر مبلغ دریافتی زیرمیزی به حساب دولت محکوم شدند.

وی افزود: سه شرکت پخش دارویی و یک مرکز شنوایی سنجی به علت عدم ارائه خدمات استاندارد و نداشتن مجوز تعطیل شدند که شاکی آن‌ها دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در خصوص منبع ارائه شکایت گفت: شکایت در حوزه بهداشت و درمان یا از حوزه بیمار است یا از حوزه دانشگاه علوم پزشکی است و سازمان تعزیرات نمی‌تواند هم شاکی و هم رسیدگی کننده به تخلفات باشد.

وی اضافه کرد: تعزیرات حکومتی در خصوص تخلفات صنوف، شرکت‌ها و کارخانجات فعالیت دارد و رسیدگی به تخلف مکان‌هایی که واحدهای صنفی محسوب نمی‌شوند درحوزه کار این سازمان نیست.

صالحی ادامه داد: یک فروشگاه لوازم خانگی در شهر اصفهان به علت گران فروشی ۶۰ میلیون تومان جریمه شد.

کد خبر 357325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.