جنگنده‌های رژیم صهیونیستی غزه را بمباران کردند

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه اهدافی در غزه از جمله مواضع مقاومت را کمی بعد از حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیستی در واکنش به سرکوب تظاهرات بازگشت روز جمعه که شش شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشت، بمباران کردند.

به گزارش ایمنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین حمله هوایی به مواضع گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس و مواضع گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در مناطق مختلف غزه داشتند.

به گزارش شبکه الجزیره، جنگنده‌های اسرائیلی در یک حمله منطقه‌ای، بیمارستان اندونزیایی را هدف گرفتند که به تاکید وزارت بهداشت فلسطین، خسارت بسیاری به بخش‌های مربوطه بیمارستان وارد کرد.

تصاویر ضبط شده در شبکه‌های اجتماعی خسارت وارده به بیمارستان را کاملا نشان می‌دهند. وزارت بهداشت فلسطین نیز از سازمان‌های بین‌المللی خواسته تا تدابیر حمایتی لازم از کادرها و تیم‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها را در نظر بگیرند.

این حملات همچنین خسارت‌های مالی گسترده به زمین‌های کشاورزی فلسطینی وارد کرد در حالی که آماری از تلفات منتشر نشده است. در مقابل این حملات صبح امروز موج جدید حملات راکتی به شهرک‌های اسرائیلی انجام شد.ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک ۱۴ راکت از غزه صحبت کرده و گفت: سامانه گنبد آهین ۱۰ مورد آنها را رهگیری کرد. ارتش این رژیم افزود: این حملات موجب وحشت در میان ساکنان شهرک‌های اسرائیلی شد.

در سایه این تنش جدید گادی آیزنکوت، رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نشستی را برای ارزیابی اوضاع تشکیل داد تل‌آویو پیش از این در واکنش به حملات راکتی مقاومت از غزه اقدام به بستن گذرگاه‌ها و توقف انتقال سوخت قطر به این منطقه کرده بود.

این در حالی است که هزاران فلسطینی عصر جمعه پس از اقامه نماز عصر راهی نواحی مرزی باریکه غزه شدند و در سی‌ویکمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت شرکت کردند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تظاهرات این هفته تحت عنوان جمعه "غزه پایدار است و تسلیم نخواهد شد" برگزار شد.

منبع:ایسنا

کد خبر 357078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.