الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، سند ریل‌گذاری اهداف کشور در ۵۰ سال آینده است

لنجان-امام جمعه زرین‌شهر گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، الگوی بسیار خوبی است که باید مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد تا اشکالات احتمالی آن رفع شود و بتوان با تکیه بر این الگو اهداف ۵۰ سال آینده کشور را ریل‌گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار کرد: الگوی اسلامی ایرانی باید پیشرفت کند تا جایی که مقام معظم رهبری در دیدار با نخبه‌ها مطرح و از آنان استمداد کمک به جهت کامل شدن این طرح کردند چراکه الگوی بسیار خوبی است که باید مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفته تا اشکالات احتمالی آن رفع شود و بتوان با تکیه بر این الگو اهداف  ۵۰ سال آینده کشور را ریل‌گذاری کرد.

وی افزود: دولت  و مجلس که مسئول بررسی این سند هستند باید بسیار زیرک و هوشیار باشند، نباید هیچ کوتاهی و غفلتی در بررسی این سند صورت بگیرد، از سوی دیگر از ظرفیت نخبه‌ها و دانشمندان جوان کشور در بررسی این سند نباید غفلت کرد و همان‌گونه که مقام معظم رهبری به‌صراحت از نخبه‌ها دعوت یاری کردند نخبه‌ها دست در دست هم  و در کنار مسئولان به بررسی این سند بپردازند.

امام جمعه زرین‌شهر تصریح کرد: زیبنده انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست که نخبه‌ها و فارغ‌التحصیلان بیکار باشند و یا به شغل‌های کاذب روی آورند، چرا باید کار به جای برسد که زنان جامعه با داشتن مدارک عالی تحصیلی برای فرار از بیکاری با دریافت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در یک مغازه کار کند.

وی ادامه داد: اگر از نیروی جوانان نخبه و انقلابی کشور در تنظیم اسناد مهم کشور استفاده نشود ضرر خواهیم کرد.

باقریان اضافه کرد: اگر نخبه‌ها و فارغ‌التحصیلان جوان به میدان نیایند، و برای رفع بیکاری و اشتغال فقرا و قشر آسیب‌پذیر جامعه کاری نکنند مشکلات زیادی پیش خواهد آید این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها بر احیا تفکرات انقلابی و استفاده از نخبه‌ها در کشور تأکید کرده‌اند.

وی عنوان کرد: نهادهای بین‌المللی که در ظاهر برای حقوق بشر و نجات بشر از گرفتاری‌ها راه‌اندازی شدند امروز برای تطهیر کردن چهره زشت آل‌سعود در  جریان قتل خاشقجی به میدان آمده‌اند و اگر این قتل در ایران اتفاق افتاده بود تمام دنیا و نهادهای بین‌المللی تا حمله هسته‌ای پیش می‌رفتند اما در برابر آل‌سعود خفقان گرفته‌اند.

امام جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه پول‌های کثیف عربستان صدای همه نهادهای بین‌المللی و استکبار جهانی را خاموش کرده است، خاطرنشان کرد: ترامپ و حامیان او به فکر سود خود و چپاول ثروت‌های عربستان هستند به همین دلیل هیچ اقدامی انجام نخواهند داد، البته نباید فراموش کرد خاشقجی خبرنگار ضد ایرانی بود و در جریان اعدام شیخ نمر بسیاری خوشحالی کرد و درنهایت به دست اربابان خود به بدترین شکل کشته شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) در گوشه حجره و مسجدی که در آن حضور داشتند با شجاعت در برابر کاپیتولاسیون فریاد زدند و این فریاد ضمن نجات ایران از بردگی، امروز دنیا را تحت سیطره خود قرار داده و باعث تحول در دنیا شده است، این فریاد امام راحل چهره نفاق بین‌المللی را آشکار کرد از این رو جوانان ایرانی با هوشیاری و بصیرت این موارد را باید بدانند و دشمنی‌ها و توطئه‌های آنان را بشناسند.

باقریان اربعین را نماد عالم‌گیر تشیع در جهان دانست و تصریح کرد: دنیا به‌وضوح مشاهده می‌کند که نیت‌های ارزشمند عاشورا در حال شکوفایی است، از این رو اندیشمندان، علما، جامعه‌شناسان و سیاسیون باید عظمت اربعین را برای دنیا تبیین کنند.

وی اربعین را معجزه الهی در عصر حاضر دانست و ادامه داد: دشمنان به خیال خام خود با میلیاردها هزینه به دنبال انزوای شیعه بودند، اما عظمت حضور مردم در اربعین حسینی تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد و قطعاً زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.

کد خبر 357038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.