یارمحمدیان: هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب ارتقاء سطح فرهنگی جامعه است

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب، اول ارتقای سطح فرهنگی جامعه و سپس ارتقای سطح مطالعه جامعه است که بر اساس برنامه ریزی‌ها و با همکاری متولیان امر، اصحاب رسانه و همه کسانی که در این بخش فعالیت می­ کنند، انتظار داریم به این اهداف برسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یارمحمدیان، مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان که صبح امروز_ چهارشنبه دوم آبان_ در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد اظهار کرد: باتوجه به تلاطم‌های ارزی تاکنون ۲۶ رویداد اقتصادی و نمایشگاه را در شهر اصفهان برگزار کردیم چرا که شرکت نمایشگاه‌ها دغدغه فرهنگی و اجتماعی دارد و معتقد هستیم نمایشگاه می­ تواند وجدی در جامعه به وجود بیاورد و در همین راستا امسال این نمایشگاه برگزار می­ شود تا شور و اشتیاقی در مردم به وجود بیاورد.

وی افزود: یکی از کاربردهای نمایشگاه همین است که نقطه­ ای برای ارتقاء صنایع مرتبط و یک محل تلاقی مثبت برای تولید­کنندگان و مصرف­ کنندگان شود و در واقع نمایشگاه جایگاه تضارب آراء و مرکز خلاقیت است به طوری که نویسنده کتاب، ناشر و خواننده در آن جا تجمع می­ کنند و می ­توانند از افکار و سلایق یک دیگر مطلع گردند و باعث بهبود وضعیت و ایجاد نوآوری شوند.

یارمحمدیان ادامه داد: هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب ، اول ارتقای سطح فرهنگی جامعه و سپس ارتقای سطح مطالعه جامعه است که بر اساس برنامه ریزی‌ها و با همکاری متولیان امر، اصحاب رسانه و همه کسانی که در این بخش فعالیت می ­کنند، انتظار داریم به این اهداف برسیم.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان ضمن اشاره به افراد خاکستری جامعه از منظر توجه کمتر به کتاب و کتاب خوانی گفت: یکی از وظایف نمایشگاه ایجاد جذابیت در این مسیر و کشاندن افراد خاکستری جامعه به نمایشگاه است که خود باعث جذب این بخش از جامعه به سمت کتاب و کتاب خوانی می ­گردد و به بیان دیگر این نمایشگاه است که چنین ظرفیتی را برای این مهم فراهم می ­کند.

وی در مورد مزایای ایجاد نمایشگاه کتاب اضافه کرد: نمایشگاه فرصت مناسبی برای فروش کتاب توسط ناشرین و فروشندگان است و باعث می ­شود ناشرین کمتر برخوردار بتوانند کتاب‌های خود را معرفی کنند و از موج ایجاد شده در این راستا بهره ببرند و باید اضافه کرد که همه مردم اصفهان توانایی شرکت در نمایشگاه کتاب تهران را ندارند و با این حال نمایشگاه کتاب اصفهان فرصت مغتنمی برای مردم فرهیخته استان است تا بتوانند نسبت به شناخت و خرید کتاب‌ها اقدام کنند.

یارمحمدیان اظهار کرد: عوامل مختلفی در بهبود فرهنگ مطالعه مردم دخیل هستند که از آن جمله می ­توان به خانواده‌ها، جامعه، مدارس و شهرداری و حلقه تکمیل کننده آن یعنی برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد. ولی متاسفانه چند سالی این نمایشگاه در اصفهان برگزار نشد و به همین دلیل اصفهان از ردیف بودجه یارانه کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محروم بوده است البته باید اعتراف کرد برگزاری هر رویدادی در اصفهان بسیار سخت و دشوار است ولی به همت تمام دست اندرکاران این نمایشگاه امسال برگزار می­ شود و این نخستین دوره­ای است که به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی خبر داد: برنامه داریم به عنوان شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، تمامی رویدادهای فرهنگی و اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کنیم و تنها با آماده سازی بستر در این حوزه‌ها، آن‌ها را در اختیار اداره ارشاد استان قرار دهیم تا آن‌ها با توجه به استانداردهای خود رویدادها را برگزار کنند.

کد خبر 356886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.