تلاش دشمن برای ایجاد اختلافات قومی با حادثه میرجاوه

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون یکی از روش‌های دشمن این بوده که وحدت و انسجام موجود در ایران را از بین ببرد و میان مردم از اقوام و مذاهب مختلف تفرقه ایجاد کند، البته تاکنون همواره تیر آنها به سنگ خورده است.

اصغر سلیمی در رابطه با دلایل حادثه میرجاوه و ربایش مرزبانان ایرانی در این منطقه به خبرنگار ایمنا گفت: به نظر می‌رسد یکی از مهمترین ریشه‌های این حادثه تروریستی نظارت و کنترل نداشتن دولت پاکستان بر مرزهای مشترکش با جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این وظیفه دولت پاکستان است که گروه‌های تروریستی که از کشورش به حریم خاک ایران تجاوز می‌کنند و باعث ایجاد ناامنی می‌شوند را شناسایی و سرکوب کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: دولت پاکستان این توانایی را دارد و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد مقامات این کشور اصل حسن همجواری را رعایت کرده و همکاری‌های امنیتی مناسبی با ایران انجام دهند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از دیگر عوامل و ریشه‌های حادثه میرجاوه را تلاش دشمنان ایران برای ناامن جلوه دادن ایران دانست و افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون، همواره دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌اند به انحاء مختلف به ایران صدمه بزنند.

وی افزود: در این راستا یکی از روش‌های دشمن این است که وحدت و انسجام موجود در ایران را از بین ببرد و بین مردم از اقوام و مذاهب مختلف تفرقه ایجاد کند، البته تا کنون همواره تیر آنها به سنگ خورده، اما باید مراقب باشیم از این به بعد هم نتوانند به اهداف خود در این زمینه دست یابند.

سلیمی تأکید کرد: در حال حاضر مجموعه دولت  و به ویژه وزارت کشور و همچنین نیروهای مرزبانی مذاکرات مختلفی را با همتایان پاکستانی خود انجام داده‌اند، خوشبختانه دولت جدید پاکستان هم نسبت به ایران نظر مساعدی دارد و به نظر می‌رسد برای همکاری با ایران آمادگی دارد. امیدواریم  این همکاری‌ها به نتیجه برسد و مرزبانان ایرانی هر چه زودتر به آغوش خانواده‌های خود باز گردند.

کد خبر 356516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.