تشکیل تیم بررسی انبارها برای جلوگیری از احتکار

تیران-فرمانده انتظامی تیران و کرون گفت: با تشکیل تیم بررسی انبارها، بستر برای احتکار در این شهرستان برای این دسته از مختلفان ناامن است.

سرهنگ علی صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: با توجه به نابسمانی اوضاع اقتصادی و فرصت جویی برخی از افراد متخلف، با تشکیل تیم بررسی انبارها، بستر برای احتکار در این شهرستان برای این دسته از مختلفان ناامن شده و تعدادی انبار در این شهرستان شناسایی و برای تشخیص اعتبار به مقامات قضایی و دستگاه های مرتبط ارسال شده است.

وی افزود: در دو ماهه گذشته با اجرای طرح های عملیاتی نسبت به شناسایی و جمع آوری کالای قاچاق و دستگیری افراد مجرم اقتصادی در این شهرستان اقدام و انبار احتکار لاستیک کامیون، برنج و سایر مواد غذایی و سیگار قاچاق کشف شده که پرونده متخلفان به دستگاه قضایی شهرستان ارجاع شده است.

فرمانده انتظامی تیران و کرون ادامه داد: برای پیشگیری از عرضه کالای قاچاق در بازارهای شهرستان، اصناف آموزش هایی را در این خصوص فراگرفته اند تا اینکه کالاهای قاچاق را برای فروش خریداری نکرده و از عرضه چنین کالاهایی جلوگیری و خودداری کنند.

وی با بیان اینکه آموزش همگانی نقش موثری در پیشگیری از خرید کالای قاچاق دارد، تصریح کرد: کالای قاچاق تهدیدی برای اقتصاد کشور و همچنین سلامت مردم است، زیرا بعضی کالاهای قاچاق به ویژه در بخش لوازم آرایشی و بهداشتی فاقد سلامت و کیفیت هستند و این موضوع به سلامت مردم ضرر می زند.

سرهنگ صادقی به حوزه های مختلف عملیاتی پلیس اشاره کرد و گفت: میزان دستگیری مجرمان توسط نیروی انتظامی شهرستان تیران و کرون در شش ماهه امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۶۴ درصد رشد داشته و میزان وقوع سرقت و جرم در این منطقه کاهش داشته است.

وی یادآور شد: قرارگاه پیشگیری از سرقت برای دستگیری سارقان و ایجاد ناامنی برای مجرمان در ستاد فرماندهی این شهرستان تشکیل و فعالیت های عملیاتی و اطلاعاتی برای این موضوع پیش بینی شده است.

کد خبر 356422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.