حادثه ترویستی میرجاوه نشان می‌دهد ایران قربانی تروریست است

لنجان-امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه حفظ امنیت میهن اسلامی و مردم ایران خط قرمز نظام اسلامی است،گفت: حادثه تروریستی میرجاوه و ربوده شدن ۱۴ نفر از مرزبانان کشورمان در ادامه حرکت تروریستی اهواز قرار داشته که به دستور آمریکا و ایادی آن‌ها در منطقه جهت‌بی‌ثبات‌سازی کشورمان صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر با اشاره به دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار چند توصیه مهم به‌عنوان مسئولیت نخبگان در شرایط فعلی اشاره کردند که این توصیه ها بسیار مهم و حایز اهمیت است، یکی از مسائلی که نخبگان باید همواره به ان توجه داشته باشند مسئولیت آن‌ها در مقابل میهن اسلامی است از این رو معظم له فرمودند نخبگان نباید از مسئولیت‌های خود در قبال مردم و مسائل مهم کشور غافل شوند.

وی افزود: غرق نشدن در فضای تخصصی و بی‌توجهی به مسائل جامعه همچون استقلال، عدالت، پیشرفت و آسیب‌های اجتماعی، بالا بردن ارزش نخبگی با انجام امور مربوط به علم و تخصص در زیر پرچم «عدالتخواهی و استقلال و هویت ملی» واحساس مسئولیت نسبت به جنگ تحمیلی اقتصادی، سیاسی و امنیتی علیه ایران از دیگر نکاتی است که نخبگان باید آن را همواره مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه نخبگان کشور تلاش علمی زیر پرچم عدالتخواهی، انحصارشکنی، ستم ستیزی و حساسیت و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم است، تصریح کرد: مهم‌ترین کار امروز دشمن برای فریب افکار عمومی جهان و ایران تصویرسازی غلط در خصوص ایران اسلامی است از این رو نخبگان جوان کشور باید در این رویارویی سنگین، وظیفه خود را برای پیروزی و سرافرازی ایران انجام دهد تا این توطئه دشمنان نیز با شکست سنگین مواجه شود.

وی با اشاره به التهابات اقتصادی و راهکارهای برون رفت‌ از این مشکلات، ادامه داد: همه مسئولان کشور به مشکلات اقتصادی و فشارهایی که به مردم به‌ویژه اقشار آسیب پذیر وارد می‌شود، واقف بوده و از آنها اطلاع دارند و قطعا ابراز همدردی آن‌ها در تحمل مشکلات اثرگذار است اما مقابله با مشکلات اقتصادی به فرموده مقام معظم رهبری نیاز به تصمیم‌گیری‌های کلان، قاطع و راه‌گشای مسئولان دارد.

سرافراز اضافه کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هیچ بن‌بست و مشکل غیر قابل حلی در کشور وجود ندارد، اما حل مشکلات جاری اقتصاد کشور و تأمین نیازهای عمومی مردم، نیازمند کار جهادی و تلاش فوق‌العاده است.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ اقتصادی به دنبال نا امید کردن مردم است، عنوان کرد:برخی مشکلات اقتصادی که امروز در کشور با ان مواجه هستیم به چالش‌های درونی و ساختاری اقتصاد کشور باز می‌گردد و برخی دیگر نیز ناشی از تحریم‌های ظالمانه‌ی آمریکاست، و برهمین اساس مسئولان باید در مواجهه با هر یک از این دو بخش، راه‌حل‌های خردمندانه‌ای را به کار ببندید تا امید به زندگی در مردم افزایش یابد.

امام جمعه فولادشهر با اشاره به ابلاغ سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب ‌ خاطرنشان کرد: این سند جامع چند پیام دارد و نخستین پیام این سند اقتدار است، رهبر معظم انقلاب با ابلاغ این سند در شرایط کنونی که ترامپ از پایان جمهوری اسلامی سخن می‌گوید، نه تنها تعبیر وارانه خواب وی را به رخ دنیا کشیدند بلکه نشان دادند برخلاف خواست آمریکا جمهوری اسلامی برای بالا رفتن از پله‌های پیشرفت، برنامه‌ای ۵۰ ساله دارد که بر اساس آن در عرصه اقتصادی به ده قدرت اول دنیا دست خواهد یافت.

وی متذکر شد: پیشرفت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی موضوعی است که توانسته ناامیدی دشمنان اسلام و انقلاب و ایجاد نقار و شکاف در جبهه آن‌ها را رقم بزند.

سرافراز یادآور شد: دومین پیام سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی، امید است و در شرایطی که مردم کشور به‌خاطر تورم ناشی از سودجویی برخی از دچار تنگنای شدیدی شده‌اند و متاسفانه برخی از کارشناسان و مدیران، تحت تأثیر القائات دشمنان انقلاب اسلامی و باور افزایش مشکلات اقتصادی تا ۱۳ آبان (سررسید تحریم‌های شش ماه آمریکا) ناامیدانه به صحنه کشور نگاه می کنند، ابلاغ این سند می‌تواند تأثیر بسیار نوید بخشی داشته و به امید مردم در عبور از شرایط فعلی کمک کند.

وی تاکید کرد: تدبیر، یکی دیگر از پیام‌های این ابلاغ به ملت ایران و همه جهان وجود رهبری حکیم و مدبر در راس نظام جمهوری اسلامی ایران است که با همه مشغله و دغدغه‌هایی که در رابطه با مسائل روز کشور دارند، اما دچار روزمرگی نشده و نسبت به امور دراز مدت و کلان کشور غفلت نمی‌کنند.

امام جمعه فولادشهر پیام اعتماد به سرمایه‌های داخلی را یکی دیگر از  پیام‌های فراخوان سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: نخبگان دانشگاهی و حوزوی جهت بررسی دقیق سند پیشرفت کشور و ارائه پیشنهادات خود به مراکز و مسئولان امر بیانگر اعتماد رهبر معظم انقلاب به جوانان و راهی است که برای پیشرفت کشور در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: همه مردم خاصه جوانان و کارشناسان فرصت حاضر را مغتنم شمرده و نظرات خود را در این مدت زمانی دوساله‌ای که رهبرای انقلاب معین کرده‌اند، ارائه دهند.

سرافراز در ادامه با اشاره به قتل فجیع جمال خاشقجی‌ روزنامه نگار منتقد سعودی اظهار کرد: قتل جمال خاشوقچی به دستور حکام آل سعود پرده از چهره واقعی این خاندان در رویکرد تروریستی و تربیت تروریست‌های بزرگی چون داعش برداشت و به دنیا ثابت کرد عامل حوادث تروریستی منطقه در چند سال اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: این حادثه کوچک اما فجیع پرده بزرگی از چهره مدعیان مبارزه با تروریسم و حقوق بشر برداشت و آشکارا نشان داد که در فرهنگ آمریکایی، تروریست بودن و نبودن بستگی به میزان نقش آن‌ها در تأمین منافع استکبار است.

امام جمعه فولادشهر با اشار به حادثه تروریستی میرجاوه، ادامه داد: حادثه تروریستی میرجاوه و ربوده شدن ۱۴ نفر از مرزبانان کشورمان در ادامه حرکت تروریستی اهواز قرار داشته که به دستور آمریکا و ایادی آن‌ها در منطقه جهت‌بی‌ثبات‌سازی کشورمان صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تلاش دشمنان در ایجاد چنین حوادثی که از لحاظ امنیتی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از طریق تطمیع چند عامل نفوذی صورت می‌گیرد، هدفی جز انحراف افکار عمومی از جنایات خود در یمن، رسوایی در قتل خاشقجی و شکست سیاسی خود در صحنه عراق ندارند.

سرافراز عنوان کرد: با توجه به احتمال افزایش تلاش دشمنان انقلاب اسلامی در خلق چنین حوادثی، انتظار می‌رود مسؤولان امنیتی نسبت به حفاظت از مرزها و فعالیت گروه‌های تروریستی حساسیت و هوشمندی بیشتری از خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت میهن اسلامی و مردم ایران خط قرمز نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: ملت ایران انتظار دارند نیروهای مسلح کشور جهت گوشمالی تروریست‌های جیش الظلم در اسرع وقت اقدام و فرزندان ملت را از چنگال آن‌ها نجات دهند، از سوی دیگر از دولت پاکستان که با تغییرات امیدوارکننده‌ای پس از روی کار آمدن عمران خان، بحث روابط دوجانبه با ایران را دنبال می‌کند، انتظار می‌رود نسبت به امنیت مرزهای خود و نفوذ تروریست‌ها به خاک جمهوری اسلامی حساسیت بیشتری داشته باشد.

امام جمعه فولادشهر با اشاره به مشکلات شهر جدید فولادشهر، گفت: یکی ازمشکلات شهرهای جدید مثل فولادشهر مسئله اداره شهر به شیوه دومدیریتی است، منتقدان به این مدیریت دوگانه معتقدند که بزرگترین خدمت به شهرهای جدید حل این مشکل بوده چرا که امروز درآمد و فروش زمین از آن شرکت عمران است و هزینه ها ومشکلات شهری به شهرداری ها می رسد.

وی ادامه داد: قطعا قابل نیست منابع در اختیار شرکت عمران باشد و خدمات را شهرداری ارائه دهد، اما مسئله مهم این است که ۵۰سال از تاسیس فولادشهر می گذرد و باهمه استانداردهایی که دارد، با معضلات و مشکلات بسیاری مواجه است که باید برطرف شوند و مسکن مهر هم که خود حدیث مفصل دارد.

سرافراز اضافه کرد: راه حل رفع این مشکلات کوبیدن بر طبل اختلافات نیست، بلکه طی کردن مسیرهای قانونی راه حل این مسئله است از این رو باید گفت خدمت صادقانه به مردم بالاترین وظیفه ای که امروز متوجه هر مدیری در کشور است چراکه که این امر موجب امیدواری مردم می شود.

وی عنوان کرد: مدیران باید در خدمت به مردم، رضایت خداوند متعال را در نظر گرفته و مردم را باور کنند چراکهباور کردن مردم به حفظ نظام و رفع مشکلات کمک می کند و قطعاً با دامن زدن به اختلافات و خط و نشان کشیدن مدیران برای یکدیگر گره ای که باز نمی شود هیچ بلکه مشکلات بیشتر خواهد شد.

کد خبر 356406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.