۱۶ هزار تخت روانپزشکی در کشور کم است

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد تخت‌های روانپزشکی تا سال گذشته را ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر کشور با کمبود ۱۶ هزار تخت در این بخش مواجه است.

به گزارش ایمنا، احمد حاجبی در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت روان در تالار پویش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود : قبل از طرح تحول سلامت هشت هزار و ۱۴۰ تخت روانپزشکی در کشور وجود داشت.

وی با بیان این که تخت‌های روانپزشکی برای سیستم بهداشت و درمان درآمدزا نیستند، اظهار داشت: افزایش تعداد تخت روانپزشکی جلوه خوبی برای جامعه ندارد اما با حمایت وزیر بهداشت و دانشگاه‌ها تعداد تخت‌ها را افزایش دادیم.

 مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات سال ۹۰ در ایران آمار شیوع اختلالات روان پزشکی در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال حدود ۲۳.۶ درصد بود که این عدد در سال ۹۴ به ۲۳.۴ درصد رسید و ۰.۲ درصد کاهش را در این زمینه نشان داده است.

وی تعداد تخت‌های روانپزشکی تا سال گذشته را ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر کشور با کمبود ۱۶ هزار تخت در این بخش مواجه است.

کد خبر 355758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.