زنان با اعتماد به نفس مطالبه‌گر حقوق خود باشند

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان گفت: نگاه زنان برای ارتقاء جایگاه خود نباید فمینیستی و زن سالارانه باشد؛ چرا که این نوع نگاه و باور یک آسیب است؛ نوع نگاه آنها باید بر مبنای شایسته سالاری باشد.

محمد کیهانی، در رابطه با جایگاه زنان در پست‌های مدیریتی و سیاسی کشور، در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی به خبرنگار ایمنا گفت: در زمان انتخابات سیاستمداران به این موضوع فکر و درباره آن نظرات مختلفی ارائه می کنند، اما متأسفانه مشکل اینجا است که مباحث مربوط به حق و حقوق و مطالبات زنان  تنها در زمان‌های خاص بیان می شود و شکل عملیاتی به خود نمی گیرد.

وی افزود: البته بزرگترین مشکل در این حوزه خود جامعه زنان هستند که توانمندی‌های خود را نه تنها باور نداشته، بلکه برای گرفتن حق خود از جامعه مطالبه گری هم ندارند. زنان باید بدانند حق گرفتنی است، در جامعه زنان، افراد توانمند کم نیستند؛ پس چرا نباید سطح مطالبه گری خود را از دولتمردان افزایش دهند؟

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان تاکید کرد: با این وجود معتقدم زنان نباید برای استیفای حقوق خود به سمت مظلوم نمایی بروند، بلکه باید بر مطالبات بحق خود اصرار ورزیده و با ساز و کار مناسب حق خود را از دولتمردان درخواست کنند و با وجود بی تفاوتی دولتمردان، به خواسته های معقول خود اصرار و برای دست یافتن به آنها پافشاری کنند.

کیهانی خاطر نشان کرد: سالهای متمادی است که این گونه حرف‌ها و مطالبات زنان گفته می شود و جامعه زنان باید بدانند افرادی که از حق و حقوق آنها فقط در موقع انتخابات دم می زنند، این مهم را باور نداشته و بدان پایبند نیستند و برای همین است که توقعات و مطالبات برحق زنان از یک انتخابات تا انتخابات بعدی طول می کشد و ادامه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: زن ها باید خودشان فعل خواستن را صرف و برای رسیدن به اهدافشان راههای مختلفی را طی کنند؛ یکی از مشکلات عمده ای که بانوان دارند این است که می‌خواهند توسط جامعه مردسالار به حق و حقوق خود برسند، اما مطمئن باشند که در سطوح مدیریتی مردسالار هیچ زمان حقی به آنها داده نمی شود.

وی باتاکید بر این که حق گرفتنی است نه دادنی، گفت: سیاست مداران و مدیران جامعه مردسالار در سطح کلان این مهم را باور ندارند که زنان توانمند با قابلیت‌های علمی می توانند مدیران خوبی باشند؛ به همین دلیل حمایتهای مقطعی فقط برای افزایش رای صندوق‌ها صورت می گیرد، اما در عمل مطالبات زنان از این انتخابات تا انتخابات بعدی محقق نمی شود.

وی یادآوری کرد: نکته مهم دیگر اینکه نگاه زنان برای ارتقاء جایگاه خود نباید فیمینیستی و زن سالارانه باشد؛ چرا که این نوع نگاه و باور یک آسیب است؛ نوع نگاه آنها باید بر مبنای شایسته سالاری باشد.

کیهانی خاطر نشان کرد: زنان در هر جایی حتی به مقدار خیلی کم توانسته اند حقوق خود را دریافت کنند، اعتماد و باور به خود در بین آنها افزایش یافته و توانسته اند نگاه و باور مدیران را تغییر دهند.

رییس حزب ندای ایرانیان بابیان اینکه  یکی از عمده مشکلات جامعه زنان نداشتن اعتماد به نفس و خودباوری است، افزود: جامعه زنان با عدم اعتماد به نفس در مطالبات  بحق و حقوق نمی رسند، آنها نسبت به جامعه مردان توانمندی‌های کمتری ندارند بر همین اساس اگر با اعتماد به نفس که به دلیل پشتوانه تجربه و دانش به دست می آید، بر اهداف خود اصرار داشته باشند جوابی درخور و شایسته دریافت خواهند کرد.

کد خبر 355744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.