وقوع ۱۰۶ مورد سیل در کشور

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از رخداد ۱۰۶ مورد سیل در شش ماهه اول سال ۱۳۹۷ در سطح حوزه های آبخیز کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسین پور با اعلام این خبر اظهار کرد: سیل های فوق در ۱۶ استان کشور شامل استان های سمنان، اصفهان، گلستان، کهگیلویه و بویر احمد، یزد، قزوین، تهران، اردبیل، البرز، خراسان شمالی، کردستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، همدان، هرمزگان و گیلان به وقوع پیوسته است.

حسین پور با تشریح فراوانی وقوع سیلاب در سال‌جاری، افزود: بیشترین رخداد سیل در این مدت در استان های سمنان، اصفهان و گلستان مشاهده شده است.

وی اضافه کرد: سیل های مذکور ۲هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، اراضی کشاورزی، عرصه های منابع طبیعی و حوزه های آبخیز وارد نموده است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری با اشاره به اثربخشی طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از سیل، تصریح کرد: ۱۹ میلیون متر مکعب از حجم سیلاب های مذکور توسط طرح های آبخیزداری و آبخوانداری کنترل شده است.

حسین پور افزود: این حجم از رواناب در صورت مهار نشدن توسط سازه های آبخیزداری منجر به بروز و تشدید خسارات سیل می شود.

وی گفت: امسال ۲۸۷ حوزه آبخیز در کشور از محل صندوق توسعه ملی تحت پوشش برنامه های کنترل سیلاب و آبخوانداری با مشارکت مردم قرار دارد.

کد خبر 355202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.