دیگر نمی‌توانیم کارهای کشور را با نیروهای بازنشسته پیش ببریم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: لازم است دولت از تجربه نیروهای باسابقه پیشین هم استفاده کنند، اما کارهای اصلی را باید به جوانان انقلابی که رهبر معظم انقلاب هم به طور مرتب از آنها تقدیر می‌کنند، بسپارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، در خطبه نخست نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: از نشانه‌های مومن خداترسی و تقوا است، همچنین صدقه دادن و دارای علم بودن از نشانه‌های مومنان است.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: یکی از وظایف سنگینی که امام زین العابدین (ع) بر عهده داشتند حفاظت از قیام پدرشان بود و به این خاطر ایشان حق بسیاری بر گردن مسلمانان دارند؛ چراکه بقا و حفظ آثار اسلام زحمت بسیاری داشت.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) به طور مرتب رنج‌های بسیاری در این راستا کشیدند؛ سختی‌هایی که برای ایشان یادآور صحنه عاشورا بود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: همانطور که امام سجاد(ع) سختی‌های بسیاری را در شام متحمل شدند؛ این درسی است برای ما که بدانیم حفظ و بقای انقلاب سال۵۷ مشکلات خود را دارد و در این راستا باید با روحیه انقلابی اهدافی که شهدا برای آن جانشان را دادند حفظ کنیم.

مهم‌تر از غذای جسم زائران کربلا، غذای فکری آنها است

آیت‌الله مهدوی در رابطه با بزرگداشت اربعین گفت: توصیه‌ من به کسانی که برای زائران کربلا موکب میزنند این است بدانیم مهم‌تر از غذای جسم، غذای فکری آنها است تا اربعین بتواند مسیر روشنگری که متاثر از قیام عاشورا است را دنبال کند.

وی تأکید کرد: کسانی که در صحنه انقلاب حضور دارند باید با روحیه جهادی و انقلابی عمل کنند؛ در همین راستا آگاهی و معرفت و به کارگیری نیروی انقلابی نکته‌ای مهم است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: رییس جمهور و گروه‌های سیاسی نزدیک به او بازنشسته‌ها را به بازار کار تحمیل کردند و آنها به دلیل سابقه کار و سهم‌خواهی بر سر کار آمدند؛ اما باید بدانند کشور دیگر نمی‌تواند با برخی نیروهای بازنشسته کار را به جلو ببرد؛ لازم است دولت از نیروهای انقلابی استفاده کند تا هم جهشی در اشتغال ایجاد کند و هم خدمت‌رسان محرومان باشد.

امام جمعه موقت اصفهان در رابطه با عملکرد قوه قضاییه در روزهای اخیر گفت: قوه قضاییه حرکت خوبی در مبارزه بامفسدان اقتصادی انجام داد؛ حکم ۳۵ نفرشان صادر شد و ۳ نفر محکوم به اعدام شدند که البته حکمشان قابل تجدید نظر است؛  همچنین با سایت‌های خارجی که نرخ برای ارز ما تعیین می‌کردند و مشخص شده بود زیر نظر غرب و آمریکا فعالیت داشته‌اند، برخورد کرد که پس از آن قیمت حبابی ارز و سکه پایین آمد.

باید بین گفتار و عمل دولت هماهنگی باشد

آیت‌الله مهدوی با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه عمده ارز دست دولت است، نه صراف‌ها و خزانه کشور پر است و نیازی به ارز نداریم خطاب به دولت گفت: اگر به حقیقت چنین چیزی وجود دارد چرا قیمت را به قیمت متعارف تبدیل نمی‌کنید؟ چرا مجددا قیمت‌ها افزایش پیدا می کند و می‌گویید ما می‌خواهیم مشکلات را رفع کنیم؟ چیزی که می‌گویید در عمل آشکار نیست؛ ملت چیز دیگری انتظار دارند.

وی در رابطه با حمله تروریستی اهواز اظهار کرد: این عملیات به صورت کور انجام شد، اما پاسخ دندان‌شکن نیروهای نظامی قاطع و سریع و محکم بود؛ درست است که ما هیچگاه شروع کننده نیستیم، اما بر اساس سخن رهبر معظم انقلاب، دشمنان بدانند «زمان بزن و دررو تمام شده است»؛ بدانند اگر ضربه‌ای زدند، ضربه‌ای محکم به آنها وارد خواهد شد.

حکم دادگاه لاهه بشارت خوبی برای ملت و مسئولان بود

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: صدور دستور موقت از سوی دادگاه لاهه بشارت خوبی برای ملت و مسئولان بود؛ پس از خروج آمریکا از برجام و تحمیل تحریم‌ها به ایران، مقامات کشورمان به دادگاه لاهه شکایت بردند و حکم به نفع ایران صادر و قرار بر این شد که آمریکا مجوز صنایع هوایی، غذا و دارویی را صادر کند.

وی افزود: اگرچه ممکن است در عمل آمریکا چنین اقداماتی انجام ندهد، اما این حکم به ضرر آمریکا است؛ چرا که وجهه این کشور را خراب می‌کند؛ این حکم نشان می دهد کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند، در واقع  خود مانع حقوق بشر و مزاحم آن هستند.

آیت الله مهدوی خاطر نشان کرد: البته این موضوع درس عبرتی برای ما است که اگرچه مشکلات فراوانی بر سر راه وجود دارد، اما باید ایستادگی کرد؛ چراکه بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب مشکلات داریم، اما بن‌بست نداریم.

کد خبر 355186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.