مهم ترین روزنه حل مشکلات کشور گردشگری است

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:باید تلاش کنیم از تنش با کشورهای جهان جلوگیری شود تا گردشگری کشور در شرایطی همراه با ثبات  توسعه یابد.

محسن یارمحمدی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان  صبح امروز_ پنجشنبه ۵ مهر_ در مراسمی که به مناسبت روز جهانی گردشگری برگزار شد با بیان اینکه اگر گردشگری به عنوان محور توسعه در کشور قرار بگیرد می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد اظهار کرد: گردشگری می تواند بسیاری از هجمه ها و دروغ ها را بر ملا کند چرا که واقعیت های موجود منعکس نمی شود و بسیاری از گردشگران وقتی وارد کشور می شوند به دروغ بودن این تبلیغات اعتراف می کنند.

یارمحمدی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و هفته گردشگری گفت: جنگ به خودی خود پدیده خوبی نیست اما دفاع مقدس برای ما قابل احترام است چرا که در طول ۲۰۰ سال گذشته تنها جنگی که با صلابت به مبارزه و دفاع پرداختیم جنگ دفاع مقدس بوده است؛ جوانانی که قهرمانانه دفاع کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشور از دست برود.

وی ادامه داد: با همه انتقادات، گلایه ها ، کمبودها و کاستی ها نباید حرمت شهدا را فراموش کنیم هدف هایی در جنگ مد نظر بوده است که امروزه این اهداف با توسعه گردشگری دنبال می شود. انقلاب و جنگ با هدف رفاه،توسعه،اشتغال ،عزت و آبرومندی مردم کشور اتفاق افتاد و همه این اهداف در گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی گردشگدری و صنایع دستی استان اصفهان توریسم را در مقابل تروریست خواند و افزود: باید تلاش کنیم از تنش با کشورهای جهان جلوگیری شود تا گردشگری کشور در شرایطی همراه با ثبات  توسعه یابد. همه دستگاه ها و ارگان های اجرایی باید در قالب یک پروژه به عملیاتی شدن توسعه گردشگری کمک کنند.

باید به سمت گردشگری الکترونیکی حرکت کرد

در ادامه این مراسم علی لوافان، رئیس مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه شعار امسال روز جهانگردی، گردشگری تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیکی است، گفت: شعار امروز گردشگری حرکت به سمت گردشگری مبتنی بر دانش است و در دنیایی با سرعت تغییرات بسیار باید به سمت گردشگری الکترونیک حرکت کرد. الکترونیکی شدن فعالیت ها موجب استفاده حداکثری از زمان می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت ها از حالت دستی و فیزیکی خارج شده است افزود: چنانچه ارائه خدمات در حوزه گردشگری از جمله رزو هتل ها،پذیرایی و سایر خدمات به صورت آنلاین انجام بگیرد بسیاری از مسائل در حوزه گردشگری حل می شود.

لوافان افزود: نبود برنامه منسجم رزرواسیون و عدم استفاده از خدمات الکترونیکی موجب ضرر هتل ها به خصوص هتل های دو و سه ستاره و ارائه کنندگان خدمات خواهد شد بنابراین باید به سمت گردشگری الکترونیکی حرکت کرد.

رئیس مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در ادامه گفت: پیشرفت الکترونیکی موجب ارتباط بهتر فرد با فرد، گروه با فرد و گروه با گروه همچنین ارتباطات کنفرانس هابه وسیله استفاده از دانش دیجیتال می شود.

وی تاکید کرد: چنانچه مایل به استفاده از اطلاعات به روز  و منسجم در حوزه گردشگری هستیم باید از امکانات الکترونیک در این حوزه استفاده و زیر ساخت های لازم در این زمینه فراهم شود.

کد خبر 354537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.