ممنوعیت صادرات یک محصول ترفندی مقطعی برای بهبود بازار است

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به ممنوعیت صادرات گوجه، گفت: جلوگیری از صادرات یک محصول به هنگام افزایش قیمت آن در بازار، ترفندی مقطعی و تاثیر گذار برای بهبود بازار داخلی است.

داریوش امینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افزایش قیمت گوجه در اصفهان به تبع افزایش قیمت این محصول در سراسر کشور بوده است، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت ناگهانی گوجه فرنگی از دو هزار و ۵۰۰ تومان به شش هزار تومان بودیم که مسئولان دلیل آن را تغییرات آب و هوایی، مشکلات حمل و نقل از جمله اعتصابات کامیون داران و غیره عنوان می کنند.

وی با بیان اینکه ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی مربوط به حوزه تامین بازار است، افزود: با عدم صادرات یک محصول عرضه بیشتری در بازار داخلی انجام می شود و قیمت آن محصول به صورت مقطعی تعدیل می شود.

امینی افزود: مقداری از افزایش قیمت گوجه فرنگی به دلیل نزدیک بودن به پایان فصل صیفی جات و خرید گوجه فرنگی توسط کارخانه های رب سازی و فرآورده های گوجه فرنگی اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: خرید گوجه فرنگی با نرخ بالا توسط کارخانه های رب سازی، افزایش نرخ دستمزدها و هزینه های تولید و افزایش قیمت قوطی های کنسرو نیز باعث افزایش قیمت رب گوجه در بازار شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: لازم است تا سازمان صمت پیرامون تولید و عرضه و تعیین قیمت قوطی های رب ساز و کار معینی تبیین نماید.

کد خبر 354437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    0 0
    خیلی عالیییییییییییییییییییییییییییییییییی خیلی هم خوبببببببببببببببب