۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
جمع استارت آپ‌ها

اولین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارت آپ‌ها با رویکرد شهر فناور در محل دائمی نمایشگاه پل شهرستان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استارت آپ‌ها در اقتصاد امروز از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. کسب و کارهای معرفی شده در استارت آپ‌ها کم هزینه، پردرآمد و زودبازده است و به همین دلیل در کمترین زمان ممکن منجر به توسعه اقتصادی کشور شده و اشتغال‌زایی چشمگیری را خواهد داشت.

امروزه سامانه‌های خدمات آنلاین قدرتمندترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا هستند، این سامانه‌ها بخش زیادی از نیازهای امروز مارا برطرف می‌کنند. با توجه به رشد قابل توجه استارت آپ‌ها و فناوری‌های جدید و نیاز روزافزون جامعه به خدمات آنلاین اهمیت این مدل از کسب کارها بیش از پیش به نظر می‌رسد.

برگزاری نمایشگاه تکنولوژی و استارت‌آپ‌ها یکی از اقداماتی است که توسط شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان و مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در دستور کار قرار گرفته و با همراهی و استقبال خوب فعالان حوزه استارت‌آپ برپا شده است.در این نمایشگاه توانمندی های جوانان ایرانی در راه اندازی استارت آپ ها و ایده‌های نوآورانه به نمایش در می‌آید.

در نمایشگاه نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارت آپ‌ها شهرداری اصفهان نیز با شعار "شهر خلاق" بزرگ‌ترین غرفه نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارت آپ‌ها را در دست گرفته تا آخرین دستاوردهای خود در حوزه نوآوری شهری را به نمایش بگذارد. این دستاوردها در زمینه‌های مختلف شهری به ویژه نوآوری‌های حوزه  ترافیک و حمل و نقل است. در این نمایشگاه از پایگاه اطلاع‌رسانی حمل و نقلی رونمایی کرد و همچنین به معرفی امکانات اصفهان کارت می‌پردازد.

نمایش آخرین دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه راهکارهای  حل معضلات شهری نیز از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است که در این بخش‌ها سعی شده تا با استفاده از تکنولوژی مشکل جای پارک خودروها در شهر حل شود؛ راهکار شرکت‌های دانش بنیان برای حل مشکل جای پارک راه‌اندازی سامانه آنلاین "الوپارک" است که به رانندگان این امکان را می‌دهد که پارکینگ مورد نظر خود را در ساعت مشخص رزرو کنند؛ این سامانه امکان رزرو پارکینگ های منازل شخصی در محل‌های پر رفت و آمد را نیز به کاربران خود می‌دهد.

حضور دانشجویان و دانش آموزان در این نمایشگاه نیز قابل توجه است؛ ارایه محصولات ویژه دانش آموزان و دانشجویان برای حل مشکلات درسی‌شان از دیگر موارد قابل ارایه در این نمایشگاه است که مورد اقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفته است.

آزمایش بازی جدید طراحی شده از سوی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان نیزیکی از جذابترین بخش‌های نمایشگاه برای مخاطبان بود؛ بازی‌ای که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده و کاربران می توانند این بازی را تجریه کنند و چنانچه ایرادی در آن می بینند به سازندگانش اعلام کنند تا قبل از رونمایی رسمی از آن برطرف شود.

در غرفه دانشگاه آزاد نجف‌آباد نیز آخرین دستاوردهای این دانشگاه در زمینه مهندسی پزشکی رونمایی شد. دانشجویان دانشگاه آزاد خوراسگان نیز دستاوردهای خود در زمینه‌های کشاورزی را معرفی کردند.

سایت‌های خدماتی آنلاین نیز حضور فعالی در نمایشگاه دارند، یکی از این سایت‌ها "جم سرویس" است که سرویس‌هایی بر پایه خدمات خانگی از نظافت تا تاسیسات و حتی تعمیرات خودرو را ارائه می‌دهد. سایت‌های گردشگری با خدمات رزروینگ و سایت‌های خرید بلیط رویدادها نیز در نمایشگاه حضور فعالی دارند.

از مهم‌ترین شرکت کنندگان در نمایشگاه می‌توان به شهرداری اصفهان، شرکت فولاد مبارکه، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت‌های دانش بنیان نام برد.

نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارت آپ‌ها با رویکرد شهر فناور در محل دائمی نمایشگاه پل شهرستان تا روز جمعه  ششم شهریور ماه برقرار است و علاقمندان می‌توانند از ساعت 15 الی 21 از نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 354426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.