خشکی باغات شهرضا

شهرضا – مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از احتمال خشک شدن هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات این شهرستان در نتیجه کم‌آبی و خشکسالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری عصر امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران این شهرستان از تخریب دیوارکشی‌های غیرمجاز خبر داد و افزود: این اقدام با حکم مراجع قضایی و براساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به تازگی سه مورد تخریب دیوارکشی در مناطق «جرم افشار»، «ارش آباد» و «واژنان» انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرضا با اشاره به اجرای طرح‌های ساماندهی کارگاه‌های صنایع تبدیلی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: بخشی از این کارگاه‌ها به تولید شیره انگور و خرما و رب انار به روش سنتی اختصاص دارد.

باقری از صدور مجوز تاسیس یک باب واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این شهرستان خبر داد و افزود: این واحد تولیدی در شهرک «شیخ بهایی» شهرضا، با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه‌گذار در قالب ساختمان و سوله و آزمایشگاه و اختصاص ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه جهت خرید ماشین آلات، ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت اسمی تولید محصول در این واحد صنعتی، سالانه ۱۰۰ تن است که برای این منظور ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی به میزان سالانه ۲۰۰ تن را ایجاد کرده است، این واحد تولیدی در حال حاضر زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به تشدید بحران ناشی از خشکسالی در این شهرستان، اظهار کرد: امسال تنها با خشکسالی مواجه نیستیم، بلکه بحران کم‌آبی و در بعضی مناطق بی‌آبی، به مسئله‌ای فراگیر تبدیل شده، این در حالی است که هنوز شرایط سازگاری با این بحران فراهم نشده است.

باقری اولویت حوزه مدیریت بخش کشاورزی این شهرستان را حفظ باغات اعلام کرد و گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته عملیات حفظ باغات شهرستان از خطر خشکیدن آغاز شده است، این در حالی است که پیشبینی می‌شود ۴۳ هزار هکتار از باغات استان در معرض خشکی کامل باشند که هزار و ۶۰۰ هکتار از این مساحت، در شهرستان شهرضا قرار دارد.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت بیشتر از کشاورزان این شهرستان، تصریح کرد: بدهی‌های بانکی و مشکلات با ادارات خدمات رسان از معضلات کشاورزان این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه که در شرایط فعلی قطع انشعاب هیچ یک از واحدهای تولیدی به صلاح نیست، تأکید کرد: زمینه ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی وجود دارد به شرطی که از کشاورزان و سرمایه‌گذاران در این بخش، بیشتر حمایت شود.

کد خبر 354307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.