۶  اقدام شاخص برای احیای توس

رییس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد گفت: ۶ اقدام شاخص برای احیای توس در طی یک سال گذشته انجام‌شده است.

مسعود ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ارتباط با اقدامات شاخص یک سال گذشته در منطقه توس اظهار کرد: در ابتدا سند راهبردی احیای توس را در شورای پنجم مشهد تهیه و تصویب کردیم تا بر اساس برنامه به دنبال اهداف خود باشیم.

وی افزود: در اقدامی دیگر شهرداری  را موظف به ایجاد یک شرکت با تشکیلات و ساختار مشخص کردیم که خوشبختانه اساسنامه این شرکت تهیه‌شده است و سهامدار اصلی آن شهرداری مشهد خواهد بود؛ اما شهرداری باید با نهادهای دیگر همچون میراث فرهنگی، آستان قدس رضوی و راه  و شهرسازی استان مشارکت کند و عملا شرکت مدنظر بازوی اجرایی شهرداری مشهد برای احیای توس خواهد بود.

رییس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد بابیان اینکه بودجه ویژه‌ای توسط شورای شهر مشهد برای توس در نظر گرفته‌ شده است، بیان کرد: از زمان احداث مقبره فردوسی قرار بر ایجاد باغ مفاخر در منطقه جلوخان بود؛ اما متأسفانه این طرح مسکوت مانده بود که در این دوره از مدیریت شهری با همکاری شهرداری مشهد و سازمان میراث فرهنگی استان این طرح تصویب شد و امیدواریم بخش عمده‌ای از این پروژه تا نوروز ۹۷ و فاز نهایی آن تا ۲۵ اردیبهشت به بهره‌برداری برسد.

ریاضی گفت: چند سال گذشته نقاشی‌های فردوسی در میدان فردوسی مشهد حذف و سبب ناراحتی مردم شد اما با رایزنی شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی نقاشی‌های دیواری مجدد احیا شد و ۳۰ داستان شاهنامه با واقعیت افزوده اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدام دیگر ارائه طرح شهری برای منطقه توس بود زیرا این منطقه فاقد طرح جامع است و نمی‌توان بدون طرح پاسخگوی ساخت‌وساز مردم بود. در این راستا با پیگیری‌های مدیریت شهری این طرح از سوی اداره کل راه و شهرسازی به کمیسیون ماده ۵ ارائه شده و ایراد مختصری از آن گرفته شد که مجدد بعد از اصلاح به کمیسیون ارجاع داده شده است که امیدواریم به‌زودی مسیر قانونی خود را تا تصویب نهایی طی کند.

کد خبر 354277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.