احتکار مشکلات اقتصادی را دوچندان  کرده است

گلپایگان- امام جمعه موقت گلپایگان گفت: باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه شود، اگر در مسیر پرورش فرزندان خللی ایجاد ‌شود قابل جبران نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام مصطفی شیخعلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به شهادت حضرت امام زین‌العابدین(ع)، اظهار کرد: پس از واقعه عاشورا بنی امیه با خفقانی که ایجاد کرده بودند اثری از اسلام در جامعه نبود و امام زین‌العابدین(ع) با توجه به شرایط سخت آن دوران با انقلاب فرهنگی جامعه آن دوران را در بدترین شرایط مدیریت کردند.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ با حمله جنگنده‌های متجاورز عراقی به فرودگاه نظامی و غیرنظامی ایران آغاز شد در نخستین روزهای جنگ تحمیلی حدود ۳۰ هزارکیلومتر از خاک میهن اسلامی ما از جمله شهرهای سوسنگرد، اهواز، مهران و آبادان مورد تصرف و اشغال رژیم بعث عراق درآمد.

وی گفت: نیروهای بعث عراق با تمام قوا و تجهیزات نظامی بدون مقاومت مردم شهرهای جنوبی کشور را یکی پس از دیگری تصرف می‌کردند، جنگ تحمیلی با در حالی هشت سال ادامه داشت که تمامی دشمنان انقلاب دست در دست یکدیگر داده تا با در اختیار قراردادن نیرو و تجهیزات نظامی علیه کشور انقلاب اسلامی را شکست دهند.

شیخعلی گفت: اهداف دشمن تصرف کشور و نابودی انقلاب اسلامی بود، اما جوانان آن دوران با رشادت‌ها و ایثارگری‌های‌‍‌ خود که الگو گرفته از شهدای کربلا بود در مقابل دشمن بعث متجاوز به مقابله برخاستند.

وی افزود: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و فداکاری خود نه تنها دشمن بعث عراق را از خاک میهن بیرون راندند بلکه فرسخ‌ها از خاک عراق را به تصرف درآورند، ایثار و شهادت طلبی رزمندگان باعث شده که دشمنان هیچ گاه در فکر جنگ نظامی با ایران نیستند.

امام جمعه موقت گلپایگان خاطرنشان کرد: پس از جنگ تحمیلی دشمنان دست از دشمنی با انقلاب برنداشتند و از طریق جنگ سیاسی و فرهنگی و اقتصادی در فکر ضربه زدن به انقلاب هستند.

شیخعلی گفت: در دوران جنگ تحمیلی که یک نبرد بی امان بود پیروز میدان شدیم، اما اکنون در جنگ اقتصادی به دلیل عدم مدیریت با مشکل مواجه هستیم، زمانی کشور با دنیا در جنگ بود که تمام انبارها و خزانه کشور خالی بود، مردم نه تنها جوانان خود را راهی جبهه‌ها می‌کردند بلکه با اجناس کوپنی به جبهه کمک می‌کردند، اما مردم امروز به فکر احتکار هستند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس تنها تکیه گاه رزمندگان توسل به خدا و سیدالشهدا(ع) بود و افتخاراتی در جنگ نصیب ایران شد که برای مردم عالم اسوه و الگو بود، اما چرا امروز طرز تفکر مردم ما به احتکار گرفتار شده است، باید توکل ما به خدا باشد نه  دامن شرق و غرب باشد، همین طرز تفکر احتکار  باعث بروز مشکلات اقتصادی در کشور شده است.

امام جمعه موقت گلپایگان با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، گفت: اولیاء و مربیان نقش کلیدی در سعادت و شقاوت جامعه دارند، معلم امانت دار فرزندان جامعه است، اگر به این امانت‌ها خسارت برسد به جامعه خسارت زده می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر خانه و مدرسه برای سعادت فرزندان این مرز و بوم هم عهد و پیمان شوند یک جامعه سالم ساخته می‌شود.

شیخعلی با اشاره به این‌که دولت و مجلس باید کرامت و جایگاه معلم را مغتنم شمارند، ادامه داد: اگر بودجه مدارس دولتی کم باشد مدیران دچار مشکلات زیادی می شوند.

وی افزود: اگر  به موضوع آموزش در کشور اهمیت داده نشود در مسیر پرورش فرزندان خلل ایجاد می‌شود که قابل جبران نیست، به همین دلیل باید در کشور به آموزش و پرورش نگاه ویژه شود.

شیخعلی گفت: با توجه به بیکاری و شرایط کنونی اقتصادی برخی والدین با سختی وسایل لوازم التحریر و پوشاک فرزندان خود را تأمین می‌کنند که برای رفع این بحران باید خیران و مردم  شرایط تحصیل دانش آموزان محروم را فراهم کنند.

کد خبر 353872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.