نشانه‌های آلرژی به گوشت مرغ چیست؟

مبتلایان به آلرژی گوشت مرغ، پس از مصرف این نوع گوشت از خود حساسیت نشان داده و برخی مواقع پوست بدن آن ها پس از تماس با پرهای مرغ، دچار آلرژی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه گوشت ماهی و غذاهای دریایی دیگر، اغلب منابع اصلی آلرژی غذایی هستند، اما حساست به انواع دیگر گوشت نظیر گوشت مرغ نیز وجود دارد. گوشت مرغ یکی از سالم‌ترین انواع گوشت‌ها است که مصرف هفتگی آن فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد. گوشت مرغ، فشار خون و سطح کلسترول بدن را کاهش داده و به پیشگیری از حمله قلبی کمک می‌کند. بنابراین گزینه غذایی سالم‌تری نسبت به گوشت قرمز محسوب می شود.

اما باید توجه داشت که گوشت مرغ نیز ممکن است در برخی از افراد ایجاد آلرژی کند. اکثر افراد حساست خفیف نسبت به گوشت مرغ دارند، اما برخی افراد ممکن است واکنش شدیدی نسبت به مصرف این نوع گوشت از خود نشان دهند و به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشته باشند. همچنین ممکن است افراد نسبت به مصرف تخم مرغ، پرها یا گوشت مرغ از خود واکنش آلرژیک نشان دهند.

آلرژی معمولا شامل علائم عمومی مانند تورم، بثورات و تحریکات پوستی است و زمانی که افراد گوشت پخته نشده و یا زرده تخم مرغ خام مصرف می‌کنند و یا در هوای استنشاقی آن‌ها گرد و غبار پرهای مرغ وجود داشته باشد، به وضعیت غیر عادی موسوم به سندرم "تخم مرغ" (bird-egg syndrome) مبتلا می‌شوند.

آلرژی گوشت مرغ چه افرادی را مبتلا می‌کند؟

واکنش‌های آلرژیک نسبت به گوشت مرغ نادر و کمیاب است. این حساسیت‌ها می‌توانند افراد بزرگسال و کودکان را تحت تاثیر قرار دهند. اما آلرژی گوشت مرغ در نوجوانان بیشتر دیده می‌شود. همچنین حساسیت نسبت به این نوع گوشت ممکن است از دوران پیش دبستانی آغاز شود. این نوع واکنش‌ها ممکن است به عنوان یک حساسیت اولیه (حساسیت واقعی) یا آلرژی ثانویه همزمان یا آلرژی دیگر مانند حساسیت نسبت به تخم مرغ اتفاق بیفتد، هرچند احتمال وقوع آن کم است.

علائم آلرژی گوشت مرغ کدامند؟

سرفه یک علامت معمول آلرژی گوشت مرغ است. دیگر نشانه‌های این نوع حساسیت شامل خس خس سینه، قرمزی و تحریک پوست، گلودرد یا تورم گلو، تورم زبان یا لب‌ها، عطسه کردن، حالت تهوع یا استفراغ، گرفتگی عضلات معده، اسهال، تورم و آبریزش چشم‌ها است.

چگونه آلرژی گوشت مرغ را کنترل کنیم؟

افرادی که به این نوع آلرژی مبتلا هستند باید از هرگونه تماس با گوشت مرغ خام و یا پخته شده پرهیز کنند. همچنین برخی افراد باید از تماس با تخم مرغ خام و یا پخته شده نیز اجتناب کنند. مبتلایان به این نوع آلرژی در صورت تماس با گوشت مرغ و یا تخم مرغ می‌توانند از داروهای آنتی‌هیستامین استفاده کنند. این داروها از واکنش‌های مکرر سیستم ایمنی بدن نسبت به گوشت مرغ جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 353464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.