سیاسی بازی عامل اصلی هدر رفت منابع اقتصادی است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: سیاسی‌کاری در برخورد با برخی مسایل اقتصادی ممنوع است، و ادامه این موضوع سبب هدررفت منابع اقتصادی خواهد شد.

به گزارش خبرگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: مشکلات و مسایل به وجود آمده در زمینه های اقتصادی فشارهای زیادی را بر روی قشر ضعیف جامعه وارد کرده و در به وجود آمدن این مشکلات و بحران ها همه از قوای سه گانه و مردم مقصر هستیم و باید نسبت به میزان تقصیر خود تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه سیاسی‌کاری در برخورد با برخی مسایل اقتصادی ممنوع است، افزود: امروز بازار سکه و ارز پرتگاه بحران های به وجود آمده نیست، بلکه بی مدیریت های موجود در کشور پرتگاه است، اینکه به یک‌باره دست های سرمایه داران را ببندیم، تولید را را با مشکل مواجه خواهیم کرد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: باید پذیرفت در دست برخی مردم سرمایه هایی وجود دارد و این سرمایه ها به دست خود مردم در مسیر تولید واشتغال استفاده شود.

وی ادامه داد: تصمیمات یک روزه ای که گرفته می شود و مدتی اجرا و سپس به طور کلی نابود شده همه نشان از بی‌مدیریتی است درحالی که ایران اسلامی همه منابع لازم را درون خود دارد و به هیچ منبع دیگری در خارج از مرزها نیاز ندارد.

وی عنوان کرد: اگر امروز این منابع به درستی استفاده نمی شود  از بی مدیریتی و غفلت های خواسته و ناخواسته مسئولان است.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: برخی قوانین در این کشور خودشان مشکل ساز هستند و حتی در برخی موارد بعضی از مسئولان هم با غفلت ها  بی مدیریتی ها خود مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می‌کنند، اما امروز باید به فکر معیشت و گرفتاری های آنان بود.

وی یادآور شد: عدم توجه به اهداف اصلی قیام سید وسالار شهیدان یکی از مشکلات و دردهای جامعه امروز است از این جهت باید این اهداف مهم را بشناسیم و آنان را در زندگی و جامعه به کار ببندیم.

باقریان با بیان اینکه یکی از اهداف امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: امر به معروف و نهی از منکری که امام حسین (ع) به خاطر ان قیام کردند ارزش و جایگاه بسیار والای دارد و اگر همین اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) را بشناسیم بسیاری از مشکلات اخلاقی و اجتماعی جامعه رفع خواهد شد.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه پاسخ موشکی سپاه عزت و اقتدار ایران اسلامی را به رخ دنیا کشید، یادآور شد: عده ‌ای آن سوی مرزها فکر می‌کردند با به راه انداختن برخی گروها می توانند مرزهای ایران اسلامی را ناامن کنند، اما سپاه این تحرکات را شناسایی کرد و سیلی محکمی به آنان زد تا دیگر جرات توطئه بر علیه نظام و کشور را نکنند.

وی با اشاره به بحران جدی آب، گفت: همه باید بحران آب را جدی بگیرند، اما متأسفانه بحران آب برای برخی مردم در حال فراموشی است، در حالیست که این بحران جدی ادامه دارد و باید هر زمان و هر لحظه به فکر آن باشیم، چراکه غفلت از این موضوع ضربات جبران ناپذیزی را به شهر و شهرستان وارد خواهد کرد.

کد خبر 353363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.