ریشه یابی آسیب های اجتماعی مهم تر از حل آنهاست

استاندار اصفهان با اشاره به دخیل بودن مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایجاد آسیب های اجتماعی، گفت: ریشه یابی و نگاه عمیق به علت به وجود آمدن آسیب های اجتماعی بسیار مهم تر از حل و فصل کردن سطحی آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده در کارگروه اجتماعی استان با حضور سرپرست وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی بیشماری در جامعه وجود دارد، اما باید عمیق تر و کاربردی تر به آن توجه شود و به دنبال ریشه رفت اینکه چرا این همه آسیب وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داخلی و حتی رفتار های مردم با دولت و دولت با مردم، در ایجاد زمینه مشکلات اجتماعی تاثیر گذار است، افزود: درست است که مسیر و برخی از زمان ها، اوضاع اقتصادی بالا و پایین داشته، اما باید در حال حاضر زندگی کرد و این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه الزاما جوانان بیکار، دزد و فاسد نیستند، افزود: از این رو باید از خود پرسید که چه اسباب راحتی روانی برای جوانان ایجاد کرده ایم؛ علت از دست رفتن بی اعتمادی و سرمایه اجتماعی چیست.

وی افزود: در این راستا بارها تاکید شده که همدیگر را تخریب نکنیم؛ همیشه باید کشور را درمقایسه با کشورهای متوازن خودمان بسنجیم؛ حتی رسانه ها برای افزایش امید و سوق دادن به خودکفایی چه کاری انجام دادند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: همه به دنبال سوبسید هستیم و هیچ گاه به زور بازوی خودمان اتکا نکردیم.

مهرعلیزاده تاکید کرد: همه بخش ها باید بدانند که در ساختن جامعه و ایجاد آسیب های اجتماعی دخیل هستند بنابراین باید مسیری انتخاب شود که کمترین آسیب را در جامعه به وجود آورد.

کد خبر 353304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.