۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
رنگ، میناکاری را زمین زد

یک فعال صنایع دستی گفت: رنگی که برای میناکاری استفاده می شود وارداتی است و با افزایش قیمت ارز، قیمت آن افزایش یافته است، در نتیجه قیمت تولیدات بیشتر و قدرت خرید گردشگران کم شده است.

فاطمه ناظمی در گفت‌وگو با ایمنا، با بیان اینکه هنر میناکاری در میان صنایع دستی اصفهان دچار رکود است، اظهار کرد: اهمیت میناکاری را نمی توان در بین صنایع دستی جست و جو کرد، چرا که هر کدام از صنایع دستی باید در شاخه ای جداگانه بررسی شوند.

وی افزود: رکود اقتصادی کمر میناکاری راخم کرده و بازار میناکاری کساد شده است، به طوری که در حال حاضر هیچ خرید و فروشی صورت نمی گیرد و قدرت خرید گردشگران نیزبه علت گرانی بیش از اندازه ای که وجود دارد به شدت کاهش یافته است. برای افزایش خرید و فروش باید از رکود اقتصادی خارج شویم تا شاهد رونق بازار صنایع دستی باشیم.

ناظمی با بیان اینکه رکود اقتصادی باعث شده است که مردم دیگر آثار میناکاری نخرند، گفت: تا قبل از این، مردم به مناسبت روزها و مناسبت های مختلف آثار میناکاری خریداری می کردند. مهم ترین مشکل این است که رنگ های میناکاری از کشور آلمان وارد ایران می شوند و قیمت آن وابسته به قیمت ارز است، با افزایش قیمت دلار، ‌ این رنگ ها نیز قیمت بالایی پیدا کرده اند.  قیمت مسی که در این صنعت استفاده می شود، نیز گران شده است.

وی با بیان اینکه در صادرات میناکاری، رغیب زیاد شده است و این باعث می شود صادرات به خوبی انجام نشود، خاطرنشان کرد: امکان ساخت رنگ های مورد استفاده در هنر میناکاری در کشور وجود ندارد و ساخت آن ها هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.

کد خبر 353225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.