اسپوکس، یک ورزش کاملا ایرانی است

رییس کمیته اسپوکس اصفهان گفت: اسپوکس برگرفته از کلمات سریع ترین، باهوش ترین و قوی ترین بوده و سلاح های مورد استفاده شده در این رشته برگرفته از ایران باستان است.

محمد قربانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: از دی ماه سال ۱۳۹۶ رشته اسپوکس را در استان اصفهان راه اندازی کردیم و در حال حاضر، نزدیک به ۳۰۰ نفر آقا و بانو در این رشته فعالیت دارند. اسپوکس، رشته ای کاملا ایرانی و سلاح های مورد استفاده در این رشته، برگرفته از سلاح های ایران باستان است.

وی افزود: کلمه اسپوکس از کلمات ورزش، سریع ترین، باهوش ترین و قوی ترین گرفته شده و به این دلیل که این ورزش بتواند به کشورهای دیگر هم صادر شود، نام آن اسپوکس گذاشته شد.

وی افزود: در حال حاضر در ۱۸ کشور دنیا اسپوکس بازی می شود و در سال ۹۶، کنفدراسیون آسیایی این رشته تشکیل شده است. دو دوره مسابقات کشوری در این رشته را پشت سر گذاشتیم و در مرداد ماه سال جاری که مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار شد، چهار بانو و پنج آقا از اصفهان برای حضور در اردوی تیم ملی انتخاب شدند.

رییس کمیته اسپوکس هیئت انجمن های ورزشی استان اصفهان، خاطر نشان کرد: با توجه به قولی که مسئولان هیئت انجمن های ورزشی به ما دادند، باید محل تمرینی در مرکز شهر به رشته اسپوکس اختصاص دهند و اگر تامین امکانات برای این رشته صورت گیرد، اسپوکس طی دو تا سه سال آینده به یک رشته المپیکی تبدیل می شود.

کد خبر 353196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.