۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
فرهنگ غلط خرید مردم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران واقعی نبودن قیمت برخی کالاها را ناشی از خرید بی رویه آن کالا دانست و گفت: این یک فرهنگ غلط است که در جامعه ما وقتی کالایی گران می‌شود مردم بیشتر آن را خرید می‌کنند و این رفتار دقیقا برخلاف رفتار دیگر مردم دنیاست.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مردم ایران روزهای سخت بسیاری را تجربه کرده‌اند که برخی از آنها به تنهایی کافی بود که مملکت را به نابودی بکشاند و آسیب جدی به نظام و مملکت وارد کند اما برای حفظ نظام همه سختی‌ها را تحمل کردند.

وی با ابراز تاسف از کاهش مروت و انصاف در جامعه افزود: متاسفانه تا حدودی رحم و انصاف در حال رنگ باختن است و این خبر خوبی نیست که برخی افراد تنها برای کسب منفعت کالاهای مصرفی همنوع و هموطن خود را احتکار می کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه برخی حتی به احتکار دارو پرداختند، گفت: در مواردی داروهای احتکار شده مربوط به بیماری‌های خاص یا بسیار حساس بوده است که عدم دسترسی به آنها باعث مرگ بیماران می‌شد. دارو کالایی نیست که مردم در آن صرفه‌جویی کنند یا آن را خریداری نکنند.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین رسانه ها در اطلاع رسانی درست شرایط و وظایف مردم تصریح کرد: اگر علت این گرانی ها را به هر دلیل اعم از بی تدبیری مسئولان، برجام یا ترامپ و دشمنان خارجی بدانیم به هر حال این مشکلات در جامعه به وجود آمده و اگر همدلی و همراهی مردم نباشد قطعا این ایام سخت به وضعیت سخت‌تری خواهد رسید.

اسفنانی با اشاره به برخورد جدی تعزیرات حکومتی با هر نوع احتکار گفت: هر میزان احتکار که در کشور صورت گرفته باشد کالاهای ضبط شده در بین مردم توزیع می شود و با هر نوع تقلب، کم فروشی در هر نقطه از کشور برخورد جدی می شود.

وی با بیان اینکه مردم باید هر نوع احتکار و دپوی کالا را به تعزیرات اطلاع دهند، افزود: به تمام موارد گزارش شده از طرف مردم رسیدگی می شود اما این بدان معنا نیست که هر نوع انبار و دپوی کالایی به معنای احتکار است چرا که انبارداری در برخی کالاها لازم بوده و در بسیاری موارد انبارداری بخش مهمی از اقتصاد است و تشخیص این امر به عهده تعزیرات حکومتی در کل کشور است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با تاکید بر اینکه مردم باید خرید خود را مدیریت کنند، اظهار کرد: اگر مردم به این امر توجه داشته باشند  قطعا عرضه و تقاضا مدیریت می‌شود و در پی آن قیمت‌ها هم متعادل می‌شود.

وی واقعی نبودن قیمت برخی کالاها را ناشی از خرید بی رویه آن کالا دانست و تصریح کرد: این یک فرهنگ غلط است که در جامعه ما وقتی کالایی گران می‌شود مردم بیشتر آن را خرید می‌کنند و این رفتار دقیقا برخلاف رفتار دیگر مردم دنیاست.

اسفنانی با ابراز امیدواری از بهبود شرایط و تلاش بی وقفه دولت برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی مردم گفت: در تامین کالاهای اساسی مردم هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد، پیش بینی های لازم برای تامین موادمصرفی مردم انجام شده اما مدیریت اوضاع دو بخش مهم دارد که یک بخش وظیفه دولت و دیگری وظیفه مردم است که امیدواریم با تدبیر دولت و مردم از این برهه عبور کنیم.

کد خبر 353178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.