هزاران جوان نصرآبادی جویای کار هستند

رییس شورای اسلامی شهر نصرآباد با بیان اینکه معضل اشتغال جوانان در تمام کشور وجود دارد، گفت: اقداماتی در جهت رفع مشکل بیکاری جوانان انجام گرفته، اما برای رفع این مشکل تمامی مسئولان باید تلاش کنند.

حسین عرب‌مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه نصرآباد شهری عشایری با پتانسیل‌ها و استعدادهای خاصی است، اظهار کرد: این شهر با وجود ظرفیت‌های خاص، اما با مشکلاتی روبه رو است که تلاش همه جانبه مسئولان را برای رفع آن ها می طلبد.

وی با اشاره به مشکل اشتغال‌زایی جوانان ادامه داد: ساکنان منطقه نصرآباد زندگی عشایری دارند و شغل اکثر آن‌ها دامداری بوده است، اما به دلیل گرانی علوفه مجبور به فروش دام‌های خود شده‌اند و از آنجایی که اطلاعات کافی در زمینه سرمایه‌گذاری ندارند به تدریج اندوخته خود را خرج کرده و در حال حاضر به جمعیت مصرف‌کننده تبدیل شده‌اند و متأسفانه بیشترین تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد در منطقه جرقویه سفلی از شهر نصرآباد است.

رییس شورای اسلامی شهر نصرآباد گفت: اگر زمینه کار و اشتغال در نصرآباد ایجاد شود، مردمان این منطقه بسیار سخت‌کوش، زحمت‌کش و قناعت پیشه هستند.

عرب‌مختاری با بیان اینکه جمعیت پنج نفری شورای اسلامی شهر نصرآباد به تنهایی نمی‌تواند برای رفع مشکل اشتغال جوانان انجام دهد، تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون سعی کرده‌ایم اقداماتی برای کاهش مشکل بیکاری جوانان شهر انجام دهیم و سرمایه‌گذارانی را هم برای این منظور جذب کردیم، اما متأسفانه آن طور که باید از سوی مسئولان دولتی حمایت صورت نگرفت و تاکنون پس از گذشت یکسال هنوز وام و تسهیلاتی در اختیار این سرمایه‌گذاران برای ادامه کار گذاشته نشد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و ...، اظهار کرد: از این طریق قصد داریم به شهروندان آموزش دهیم که با صرفه‌جویی در منابع و امکاناتی که در اختیار دارند چطور می‌توانند سرمایه خود را ذخیره و تداوم ببخشند.

رییس شورای اسلامی شهر نصرآباد با بیان اینکه در حال حاضر حداقل هزار جوان جویای کار در منطقه نصرآباد ساکن هستند، گفت: تعدادی از آن‌ها دارای شغل‌های فصلی و کاذب هستند، اما متأسفانه شغل ثابتی که بتواند کفاف زندگی آن‌ها را بدهد، وجود ندارد.

عرب‌مختاری با اشاره به ظرفیت زندگی عشایری، گفت: در نظر داریم سبک زندگی عشایری را در این منطقه توسعه و گسترش دهیم که البته شاید احیای آن ده‌ها سال طول بکشد. عشایر سبک زندگی جالب و زیبایی دارند که در صورت رونق مجدد آن می‌تواند حدود ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی و معیشتی و معضل بیکاری جوانان را رفع کند.

کد خبر 353025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.