سرمایه‌گذاری مجارستان برای پیشرفت تحقیق و توسعه

مجارستان در نظر دارد که تا سال ۲۰۲۰، ۱/۸درصدی از تولید ناخالص داخلی خود را به بخش تحقیق و توسعه اختصاص دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزیر نوآوری و فناوری اطلاعات مجارستان، لاذلولو پالکوویچ، در دیدار با اقتصاددانان در دبرسن اعلام کرد که رسیدن به این هدف منوط به افزایش سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیارد فورینتی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ است. وی خاطرنشان کرد که در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مجارستان از لحاظ نوآوری در رتبه بیست و دوم قرار دارد و دولت در نظر دارد که با افزایش منابع تحقیق و توسعه فناوری (فعالیت‌های نوآورانه شرکت‌ها یا دولت‌ها در ایجاد خدمات یا محصولات جدید و یا بهبود خدمات یا محصولات موجود) موقعیت کشور را بهبود بخشد و در راستای این هدف، دولت علاوه بر ایجاد صندوق نوآوری، برای ایجاد یک صندوق تحقیقاتی نیز برنامه‌ریزی کرده است. علاوه بر این، دولت شرکت‌های مجارستانی را در راستای توانمندسازی، به تولید ارزش افزوده و بهبود قابلیت‌های صادرات و بهره وری تقویت نموده است.

وی همچنین اعلام کرد که سیستم آموزش و پرورش برای پاسخگویی مؤثر به چالش‌های دیجیتالی کردن و صنایع رباتیک، همچون زیرساخت‌های ساخت و ساز و تجهیزات، نیازمند توسعه است و در این راستا نیاز به تربیت معلمان بیشتری محسوس می‌باشد. در رابطه با نقش دانشگاه‌ها در مسیر توسعه نیز اعلام کرد دانشگاه‌ها با ایجاد پیوندهای بین‌المللی باید نقش مهمی در نوآوری برای آینده ایفا کنند و به ترویج رویکرد کارآفرینی و حمایت از شرکت‌ها با استفاده از مشاوره‌های حرفه‌ای و کسب و کار کمک کنند.

پالکوویچ افزود که یک استراتژی توسعه اقتصادی کلی نیز برای رسیدن به این هدف در نظر گرفته شده است که بر بهبود استانداردهای زندگی مجارها تمرکز دارد و با توجه به اینکه سیاست‌های انرژی، آب و هوا بخشی از این استراتژی هستند، چنین اعلام کرد که بخش بیشتر انرژی باید بر پایه انرژی هسته‌ای قابل اعتماد و افزایش استفاده از منابع تجدیدپذیر و منابع هیدروکربنی دوستدار محیط زیست برنامه ریزی شود، همچنین لازم است که برای دسترسی به هر نقطه ممکن، جاده‌ها و خطوط راه آهن پرسرعت تعبیه شود. توسعه زیرساخت‌های مسیرهای عمومی نیز باید به گونه‌ای باشد که دسترسی به نزدیک‌ترین بزرگراه از هر نقطه در مجارستان درعرض ۳۰ دقیقه امکان پذیر شود.

پالکوویچ هدف دولت از به کارگیری این استراتژی را انتخاب مجارستان به عنوان یکی از پنج کشور برجسته اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرد.

کد خبر 352937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Niloofar IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    0 0
    عالی
  • احسان CA ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    0 0
    عالی .کاش یکم ایران این کارارو میکرد